تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶

گزینه های جانشینی حمید سجادی مشخص شدند

بعد از قطعی شدن جدایی سیدحمید سجادی، حالا نام های زیادی برای جانشینی وزیر ورزش مطرح شده اند.
کد خبر: ۶۸۶۶۸

گزینه های جانشینی حمید سجادی به خط شدند

 

به گزارش معاصر,ابتدای دولت سیزدهم بود که رییس جمهور منتخب مردم اعلام کرد به خواست جامعه ورزش قصد دارد یک مدیر ورزشی را برای وزارت ورزش معرفی کند. سیدحمید سجادی که قبلا سابقه معاونت قهرمانی وزارت ورزش را داشت، گزینه نهایی دولت بود که با وجود حرف و حدیث های فراوان و سخنرانی سفت و سخت برخی از مخالفان، توانست از نمایندگان رای اعتماد بگیرد.
سجادی، قهرمان سابق دوومیدانی ایران و آسیا از شهریور سال 1400 کار خود را در وزارت ورزش آغاز کرد و از همان ابتدا با چالش بزرگی به نام کرونا مواجه بود. خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس از همان روز نخست جزو دغدغه‌های بزرگ وزیر بود و تا روزهای پایانی کار سجادی نیز او با این چالش دست و پنجه نرم می کرد. البته آنطور که فکر می‌کرد شرایط در خصوص سرخابی‌ها خوب پیش نرفت و اختلافات با سازمان خصوصی و حذف این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا جزو اتفاقاتی بود که حسابی سجادی را زیر تیغ انتقادات برد.

در این میان سال گذشته جام جهانی 2022 قطر هم برگزار شد و حاشیه‌های فوتبال و نتایج تیم ملی در جام جهانی هم حسابی وزارت ورزش را تحت فشار به ویژه از سوی مجلس قرار داد. از سوی دیگر حواشی مربوط به فدراسیون‌ها به ویژه انتقادات تندی که امثال علیرضا دبیر و هادی ساعی روسای فدراسیون های کشتی و تکواندو و دیگر فدراسیون‌ها نسبت به وزارت ورزش مطرح کردند هم به حواشی پیرامون وزارتخانه افزوده بود. 
سجادی که چند ماه قبل از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده بود، زمزمه های استیضاحش به گوش می‌رسید و چند کارت زرد هم از مجلس گرفته بود. اما سقوط بالگرد وزیر ورزش و همراهانش در جریان سفر استانی به کرمان که منجر به شهادت مدیرکل حوزه وزارتی هم شد، شرایط را برای سجادی متفاوت کرد.

همزمان که وزیر ورزش در بیمارستان به سر می‌برد، بحث انتخاب جانشین برای او مطرح شد. نام‌های زیادی به میان آمد، اما در نهایت معاون رییس جمهور اعلام کرد سجادی با بهبود شرایط به وزارتخانه باز می‌گردد. در بازگشت هم اتفاقات خوبی در انتظار سجادی نبود و او که سعی می‌کرد عوارض ناشی از این سانحه را بپوشاند و با قدرت به کار خود ادامه دهد، همچنان از سوی نمایندگان مجلس تحت فشار بود. سومین کارت زرد از سوی مجلس باعث شد شایعه استعفای سجادی به صورت جدی بر سر زبان‌ها بیفتد. 

با اینکه در چند مقطع روابط عمومی وزارت ورزش استعفای سجادی را تکذیب کرده بود، در نهایت دیروز این خبر به صورت گسترده تر منتشر شد و این بار هم خبری از تکذیب نبود. امروز هم سجادی اعلام کرد به خاطر شرایط جسمانی اش قادر به ادامه کار نیست و از رییس جمهور خواسته که به کارش پایان دهد. 
حالا اما نام های زیادی برای جانشینی سجادی مطرح شده اند. از چهره های ورزشی همچون علیرضا دبیر و کیومرث هاشمی بگیر تا محمد عباسی وزیر سابق ورزش و برخی از افرادی که هم اکنون در بدنه دولت مسئولیت‌های بزرگی دارند. 

اما به نظر می رسد گزینه های نهایی رییس جمهور برای انتخاب سرپرست وزارت ورزش افرادی همچون محسن منصوری(استاندار سابق تهران و معاون اجرایی رئیس‌جمهور)، محمد عباسی(وزیر سابق ورزش و جوانان)، محمدمهدی برادران(معاون وزیر صمت) و علی بهادری‌جهرمی(سخنگوی دولت) هستند. 
البته نام هایی همچون علیرضا دبیر، علیرضا فارسی، محمد آخوندی و کیومرث هاشمی هم در رسانه ها به عنوان گزینه مطرح شده اند و باید دید در نهایت چه کسی سرپرستی وزارت ورزش را در حالی که کمتر از دو ماه تا بازی های آسیایی باقی مانده برعهده خواهد گرفت.

انتهای پیام
منبع: ورزش 3
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز