تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

پوتین اکتبر به چین سفر می کند

دستیار رئیس جمهور روسیه خبر داد که ولادیمیر پوتین قصد دارد در ماه اکتبر (مهرماه) به چین سفر کند.
کد خبر: ۶۸۶۷۲

پوتین اکتبر به چین سفر می کند

 

به گزارش معاصر,دستیار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سفر پوتین به ترکیه همچنان پابرجا بوده و دو طرف هنوز درباره زمان این سفر به توافق نرسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی در ادامه سخنانش گفت که پوتین قصد دارد در ما اکتبر آینده (مهرماه) به چین سفر کند. 

دستیار رئیس جمهور روسیه تاکید کرد در صورتی که تعهدات اجرا شوند، مسکو آماده بازگشت به توافق غلات است. 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که بازگشت مسکو به توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه غیرممکن شده است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «بازگشت به توافق غلات غیرممکن شده است زیرا بخش مربوط به روسیه در آن اجرا نشده است. روسیه در سن‌پترزبورگ با کشورهای آفریقایی درباره توافق غلات و تلاش‌های مسکو برای حمایت از بازارهای جهانی مذاکره می‌کند».

 وی درباره کشف آثار مواد منفجره در یکی از کشتی‌های حامل غلات اوکراینی اظهار داشت: «با تلاش‌های کی‌یف برای استفاده از گذرگاه‌های صادرات غلات برای مقاصد نظامی و انجام حملات تروریستی علیه روسیه مقابله می‌کنیم».

سخنگوی کرملین درباره نشست روسیه با سران کشورهای مهم آفریقا نیز تصریح کرد: «تمام کشورهای آفریقایی تحت فشار بی‌سابقه‌ای از سوی آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی برای ممانعت از برگزاری نشست با روسیه قرار گرفته‌اند. باید این فشارها را محکوم کرد».

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
برچسب ها : پوتین چین سفر
ارسال نظر

آخرین اخبار روز