تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
معاون اول رئیس جمهور

مبارزه با تروریسم؛ نیازمند اراده جمعی

جهانگیری گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند اراده جمعی، هماهنگی بین المللی و برخورد یگانه به جای گزینشی است.
کد خبر: ۶۸۷۱
اسحاق جهانگیریاخبار معاصر:  اسحاق جهانگیری در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مرحوم علامه طباطبایی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: این روزها حوادث تلخ ، نگران کننده و نفرت انگیزی در مناطق مختلف جهان ظهور پیدا کرده است.

وی گفت:‌ عملیات های تروریستی صلح و  امنیت جهانی را در سوریه ، عراق ، لبنان و پاریس از بین برده است و انسان های بی گناه قربانی می شوند.

جهانگیری افزود: متأسفانه وقتی در لبنان و سوریه اینگونه بحران ها اتفاق می افتد کمتر صدایی بلند می شود اما در کشورهای دیگر اینگونه نیست.

وی گفت: مبارزه با افراطی گری در مرحله نخست نیازمند مبارزه اندیشه ای با این تفکر است و نقش علما و اندیشمندان در این زمینه بسیار با اهمیت است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در مرحله بعد باید با حامیان تروریسم و کسانی که آنها را تجهیز و تسلیح می کنند مبارزه کرد چرا که داعش بدون حمایت حامیانش نمی تواند کاری از پیش ببرد.

فرصت خوبی برای تعامل با جامعه جهانی پیدا شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: حرمت نهادن به مقام و منزلت نخبگان و اندیشمندان حرمت به جایگاه انسان ، علم و پاسداشت سرمایه های انسانی کشور است.

اسحاق جهانگیری افزود: بدون شناخت جایگاه و نقش سرمایه انسانی و اجتماعی، پرداختن به مسائل توسعه کاری ناقص و کم نتیجه است.

وی گفت: شکوفایی اقتصاد زمانی ممکن می شود که از سرمایه انسانی و اجتماعی برخوردار باشیم.

جهانگیری افزود: تخریب سرمایه های انسانی کشور از تخریب سرمایه های طبیعی و مادی پر هزینه تر است و باید قدر سرمایه های خود را بدانیم چرا که آنان قادرند سرمایه های طبیعی را به حرکت درآورند.

وی کانون سرمایه های اجتماعی کشور را نخبگان دانست و گفت: امید به آینده ، اعتماد به نفس و همبستگی ملی موجب افزایش سرمایه های کشور می شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برخی در صددند تا امید را به یأس تبدیل کنند ، گفت:‌ در جامعه ای که امید و نشاط و تحرک باشد به طور حتم ثروت آفرینی خواهد شد و سرمایه های مادی به صورت مطلوب استفاده می شود.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید به نقش و سهم نخبگان در تصمیم سازی بها داده می شود تا این قشر از جامعه نقش آفرین باشند.

جهانگیری با اشاره به دوران پساتحریم گفت: بعد از دوره سخت تحریم و اختلاف نظرهای جدی که با جامعه جهانی پیدا کرده بودیم اکنون مردم بسیار امیدوار شده اند که بخش زیادی از مشکلاتشان حل خواهد شد.

وی افزود: اکنون فرصت خوبی برای ایجاد تعامل با جامعه جهانی پیدا شده است و اگر بدنبال رونق اقتصادی هستیم راه حل آن جذب سرمایه گذاران و تعامل نهادهای علمی و صنعتی کشور با خارج است.

معاون اول رئیس جمهور توجه به فرآیند رشد و توسعه علمی در بخش های دولتی و خصوصی ، ضرورت توسعه همکاری های علمی و بین المللی ، ضرورت توسعه همکاری های میان رشته ای ، توجه به انجمن های علمی با هدف تعمیق فعالیت های علمی و تخصصی ، ضرورت کشف و شکوفایی نخبگان جوان و برقراری ارتباط علمی مشخص با ایرانیان خارج از کشور و توجه به مغزها را از ضروریات فعالیت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد.

در این مراسم از 18 نفر از برگزیدگان علمی کشور با اهداء لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز