تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

لباس‌های نامتعارف از سطح بازار تهران جمع آوری می شود

سخنگوی اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: بازرسان اتحادیه پوشاک با کمک بازرسان ضابط برای جمع‌آوری پوشاک نامتعارف در سطح عرضه اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۸۱۶
لباس‌های نامتعارف از سطح بازار تهران جمع آوری می شود
 
 
به گزارش معاصر,ابوالقاسم شیرازی سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در مورد اقدامات اتحادیه برای جمع‌آوری پوشاک نامتعارف از بازار، گفت: یکی از اقدامات دائم بازرسان اتحادیه و همچنین بازرسان ضابط وزارت صمت و تعزیزات بازرسی از سطح عرضه است بنابراین اگر در سطح عرضه پوشاک نامتعارف و یا منقش به تصاویر مخالف موازین شرعی و ... مشاهده شود با عرضه‌کنندگان آن مطابق قانون برخورد می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه متأسفانه اخیرا بر روی لباس‌های مشکی که به مناسبت ایام محرم و صفر عرضه می‌شود، نیز تصاویر نامتعارف دیده شده است، گفت: بخشی از این لباس‌ها وارداتی و بخشی نیز از طریق واحدهای غیرمجاز زیرزمینی تولید و روانه بازار می‌شود و اغلب نیز این پوشاک توسط دست فروشان و عرضه‌کنندگان غیرمجاز از جمله مزون‌های غیرمجاز عرضه می‌شود. 
 
وی با تأکید بر اینکه لباس‌های با مضامین مبتذل توسط واحدهای عرضه مجاز به فروش نمی‌رسد، گفت: اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد، بازرسان ضابط با کمک اماکن بلافاصله با آنها برخورد قانونی خواهند داشت و  نسبت به پلمپ واحد صنفی اقدام می‌کنند. 
 
* آغاز طرح سوگواره لباس عاشورایی از دهه دوم محرم
 
سخنگوی اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران بیان کرد: از دهه دوم محرم طرحی با عنوان «سوگواره لباس عاشورایی» آغاز به کار می‌کند که براساس این طرح تولید کنندگان و فروشندگان اقدام به عرضه پوشاک مناسب با ایام عزاداری امام حسین(ع) را به بازار عرضه می‌کنند. 
 
وی گفت: برخی از جوانان ما از مضامینی که بر روی لباس‌هایی که خریداری می‌کنند و می‌پوشند، مطلع نیستند، بنابراین باید اطلاع رسانی و آموزش لازم از طریق رسانه‌ها به آنها داده شود تا نسبت به مضامین غیرشرعی و غیراسلامی این تصاویر و نوشته‌ها آشنا شوند. 
 
شیرازی بیان کرد: مردم می‌توانند به صورت تلفنی تخلفات واحدهای صنفی در مورد عرضه پوشاک نامتعارفی که عرضه می‌شود را اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت این واحدها شناسایی و با آنها برخورد شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز