تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

رفع تصرف ۱۳ هزار متر مربع زمین در اراضی ملی شهرستان خرامه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرامه از آزاد سازی و رفع تصرف ۱۳ هزار متر مربع اراضی ملی در این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۶۸۸۷۲

رفع تصرف ۱۳ هزار متر مربع زمین در اراضی ملی شهرستان خرامه



به گزارش معاصر از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس ، لیلا نبی زاده، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرامه در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: با حکم قضایی این اراضی رفع تصرف شد و نهال های کاشته شده در آن قلع و قمع گردید.
وی با بیان اینکه تجاوز به عرصه های محیط زیست از سوی سودجویان لطمه و آسیب جدی به این مناطق می زند ادامه داد : محدوده های محیط زیست برای نگهداری و حفاظت از حیات وحش و حفظ گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری است و دست اندازی به آن آسیب هایی جبران ناپذیر ایجاد می کند بطوریکه شاهد تغییر در بافت طبیعی و اقلیم منطقه می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرامه اضافه کرد : محیط زیست و منابع ملی یک سرزمین همان زیر بنای توسعه‌ی پایدار آن جامعه می باشد و رشد سایر بخش های جامعه به کارکرد صحیح و استفاده‌ی درست از این منابع وابسته است. بنابراین میتوان به خوبی به این نکته پی برد که هرگونه تجاوز به منابع ملی و تخریب محیط زیست باعث آسیب به منابع یک جامعه می شود و آینده‌ی اقتصادی آن جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین هرگونه تجاوز به منابع ملی و آسیب و تخریب محیط زیست شامل مجازات خواهد بود و با متخلفان برخورد خواهد شد.
نبی زاده خواستار فرهنگ سازی و افزایش آگاهی اجتماعی در این زمینه شد و گفت : منابع ملی شامل جنگل‌ها، مراتع، دریا، ساحل، تالاب‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش به عنوان سرمایه جامعه به حساب می آید و هرگونه آسیب و تجاوز به منابع ملی باعث کاهش سرمایه های سرزمینی می شود.
وی به اهمیت عرصه های مجاور با تالاب بختگان اشاره کرد و گفت : تالاب بختگان و محیط پیرامون آن از نظر زیست گیاهی و جانوری اهمیت بسزایی دارد و هر نوع دخل نصرف در آن موجب اختلال در چرخه زیستی خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز