تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

معاملات دو جانبه اقتصادی ایران-سوریه با پول‌های ملی دو کشور

آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای سوری خود از پیشرفت در معاملات اقتصادی بین تهران و دمشق با پول های ملی دو کشور خبر داد .
کد خبر: ۶۸۹۲۳

معاملات دو جانبه اقتصادی ایران-سوریه با پول‌های ملی دو کشور

 

به گزارش معاصر, وزیر امور خارجه، ایجاد شرکت بیمه مشترک میان تهران - دمشق، آغاز معاملات دو جانبه با پول ملی، آغاز سفر‌های زیارتی، تقویت روابط تجاری، افزایش تعداد پرواز‌های تجاری و حذف تعرفه‌های تجاری را از موضوعاتی برشمرد که در گفتگو با همتای سوری اش درباره آن پیشرفت‌هایی ایجاد شده است.
آقای امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با آقای مقداد گفت: اولویت مشترک ایران و سوریه پیگیری توافقات بدست آمده در سفر رئیس جمهور به دمشق است.
وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به گفتگو با همتای سوری اش درباره مسائل منطقه و بین الملل با محکوم کردن دو عملیات تروریستی در زینبیه دمشق و پاکستان هشداد داد: باید به زنگ خطر تروریسم که به صدا درآمده، توجه شود.
آقای امیرعبداللهیان گفت: ایران به تلاش‌هایش برای تحقق صلح و امنیت پایدار در منطقه ادامه می‌دهد.
رئیس دستگاه سیاست خارجی، دخالت نکردن بیگانگان، بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سوری را از عوامل امنیت زا برشمرد و افزود: برای ادامه گفتگو‌ها در چارچوب نشست آستانه به توافق رسیدیم.

 

وزیر امور خارجه: رژیم صهیونیستی ، پاسخ فتنه انگیزیهایش را دریافت می‌کند
وزیر امور خارجه با محکوم کردن جنایات صهیونیست ها هشداد داد: رژیم صهیونیستی پاسخ فتنه انگیزیهایش را دریافت می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای امیر عبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای سوری اش با تاکید بر حمایت ایران از ملت و دولت سوریه افزود: حضور نیروهای خارجی در این کشور ، کمکی به رفع مشکلات نمی‌کند و ایران با درک نگرانی‌های ترکیه بر ادامه گفتگوها در نشست‌های چهار جانبه تاکید می کند.
رئیس دستگاه سیاست خارجی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ، خواهان خروج اشغالگران امریکایی از سوریه است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز