تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کره جنوبی تحت فشارهای حقوقی مجبور به پرداخت بدهی خود به ایران خواهد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر آمریکا در فرایندهای دادگاه بین‌المللی دخالت نکند، شکایت ایران از کره جنوبی به نتیجه خواهد رسید و این کشور تحت فشارهای حقوقی دادگاه، مجبور خواهد شد بدهی خود به ایران را پرداخت کند.
کد خبر: ۶۹۰۵۲

به گزارش معاصر، بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های کشور با اشاره به لایحه "ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری"، اظهار کرد: شرکای استراتژیک آمریکا به خاطر ارتباطاتی که با شرکت‌های این کشور دارند، سعی می‌کنند تحریم‌های وضع شده از سمت ایالات متحده را رعایت کنند. بنابراین در گذشته ما نباید پول‌های خود را نزد این کشورها می‌گذاشتیم.

وی افزود: کره جنوبی تا کنون بارها قول‌هایی را در مورد آزادسازی پول‌های بلوکه شده مطرح کرده بود که هیچ گاه محقق نشد. قطعا جمهوری اسلامی این حق را برای خود محفوظ می‌داند که از تمام شیوه‌های حقوقی برای وصول طلب خود از کره جنوبی استفاده کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اگر آمریکا در فرایندهای دادگاه بین‌المللی دخالت نکند، شکایت ایران از کره جنوبی به نتیجه خواهد رسید و این کشور تحت فشارهای حقوقی دادگاه، مجبور خواهد شد بدهی خود به ایران را پرداخت کند.

محبی همچنین با بیان اینکه در شرایط فعلی که ما به علت تحریم‌ها نمی‌توانیم انتقال پول از طریق بانک‌ها را انجام دهیم، تهاتر یک شیوه مناسب برای مبادله با سایر کشورهاست، گفت: به عنوان مثال در قبال کشوری مانند عراق، دولت باید بتواند در راستای حفظ منافع ملی، به هر طریقی از جمله تهاتر، هزینه خدمات و کالاهای صادراتی به عراق را به کشور بازگرداند. لذا من تهاتر گاز ایران با نفت عراق را شیوه‌ای درست می‌دانم. تا زمانی که آمریکا بر کشورهایی مانند عراق تسلط مالی دارد، باید چنین شیوه‌هایی برای مبادله ادامه یابد.

وی تاکید کرد: عضویت ایران در پیمان‌هایی مانند شانگهای و بریکس باید حاشیه امنی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد و سایر کشورها هم برای ایجاد بانک‌های جدیدی که مبتنی بر سوئیفت نیستند، تلاش کنند تا با تضعیف سلطه مالی آمریکا، بین ما و این کشورها مبادلات تجاری با شیوه‌های مرسوم و از طریق بانک‌ها انجام شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز