تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

27 طرح با ارزشی بیش از 21 میلیارد دلار در پارس جنوبی در حال اجرا است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد که بیش از ۲۱ میلیارد دلار در قالب ۲۷ طرح در پارس جنوبی در حال اجراست.
کد خبر: ۶۹۰۶۲

به گزارش معاصر، سخاوت اسدی امروز (پنجشنبه، ۱۲ مردادماه) در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور با مدیران صنعت نفت در پارس جنوبی با اشاره به اینکه ایران در پارس جنوبی یک شاهکار خلق کرده است، گفت: با وجود تحریم‌ها در مجموع بالادست و پایین‌دست صنعت نفت در منطقه ویژه انرژی پارس ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۱ میلیارد دلار در قالب ۲۷ طرح در پارس جنوبی در حال اجراست که در این بین چهار پتروپالایشگاه نیز در حال ساخت است و با راه‌اندازی آنها دیگر نیازی به صادرات میعانات گازی میدان مشترک پارس جنوبی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد:  ۴۸ درصد تولید پتروشیمی کشور در این منطقه انجام می‌شود و با اجرای طرح‌های جدید تولید پتروشیمی پارس جنوبی ۲ برابر می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه خوراک پتروشیمی‌های این منطقه از گاز این منطقه تامین می‌شود، بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس که ۴۰ درصد بنزین کشور را تامین می کند ۱۰۰ درصد خوراک خود را از میعانات گازی پارس جنوبی دریافت می‌کند.

وی افزود: صادرات منطقه پارس با ۴۰ درصد افزایش در سال ۱۴۰۱ به ۱۲.۳ میلیارد دلار رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: در این منطقه بیش از ۹۰ هزار نیروی کار مشغول کار است و با وجود گرمای کشور، تولید در منطقه پارس جنوبی بدون تعطیلی و وقفه ادامه دارد.

اسدی همچنین با اشاره به اینکه یکی از هدف‌های راهبردی دشمن برای ضربه به ایران، قطب انرژی کشور است، گفت: امروز تولید گاز ایران از قطر بیشتر است،  اما به دلیل نبود بهینه‌سازی مصرف در کشور، این ثروت ملی سوزانده می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز