تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

ناهید کیانی قهرمان تکواندو دانشجویان جهان شد

ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم تکواندو بانوان با شکست رقبای خود به مدال طلای رقابت‌های یونیورسیاد چین دست یافت.
کد خبر: ۶۹۰۶۶

به گزارش معاصر، در ادامه رقابت‌های تکواندوی قهرمانی یونیورسیاد در چین، ناهید کیانی نماینده وزن ۵۳- کیلوگرم بانوان ایران و دارنده مدال طلای جهان پس از استراحت در دور نخست، مقابل اروگشاوا از ازبکستان در دو راند صاحب برتری شد. کیانی سپس مقابل ملینا از آمریکا در دو راند و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۴ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

او در این مرحله برابر گوگینگ، دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۲ از چین دو بر یک به برتری رسید و فینالیست شد. کیانی در دیدار فینال نیز مقابل پو یا سو از چین‌تایپه در دو راند با نتایج دو بر دو و ۹ بر صفر به برتری رسید و پس از ۹ سال از مدال طلای اکرم خدابنده، بار دیگر تکواندوی بانوان ایران را در این رقابت ها صاحب مدال طلا کرد.

نفر پنجم رنکینگ المپیک و یکی از بخت های اصلی کسب مدال در المپیک پاریس، چندی قبل نیز با کسب مدال طلای جهان تاریخ‌ساز شد.

اما آرین سلیمی نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم تکواندوی مردان ایران، در دور نخست در ۲ راند مقابل جان جیان از چین تایپه به برتری رسید. وی سپس حریف خود از اسپانیا را با همین نتیجه پشت سر گذاشت و در نیمه نهایی نیز مقابل پاولینوویچ از صربستان با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. او در دیدار نهایی مقابل منگ مینگ کوان از چین دو بر یک شکست خورد و به نشان نقره بسنده کرد.

همچنین زهرا پوراسماعیل نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم تکواندوی بانوان ایران در این مسابقات، در همان دور نخست مقابل اوسرمن از آمریکا در دو راند شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

عرفان بزرگی، نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم تکواندوی مردان ایران، در دور نخست دو بر صفر نماینده مغولستان را برد. سپس با همین نتیجه مقابل محمد جرفی از الجزایر پیروز شد اما در سومین مبارزه و در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر لیانگ یوشای در دو راند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز