تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

افزایش30 درصدی صادرات محصولات کشاورزی در استان

سهم كالاهاي صادراتي بخش كشاورزي نسبت به صادرات كل كالاهاي غيرنفتي این استان به ترتيب از نظر وزني و ارزشي معادل 9 و 11 درصد است.
کد خبر: ۶۹۱۲۴

 


معاصر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات 21 هزار و 866 تن محصولات بخش کشاورزی در سه ماهه نخست سال جاری از گمرکات این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی افزایش 30 درصدی یافته است.


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور با اذعان به اینکه افزایش مذکور بدون در نظر گرفتن سهم قابل توجه محصولات سبزي و صيفي که عمدتا از گمركات بوشهر و بندرعباس صادر می شود، است، تصریح کرد: ارزش دلاری این صادرات نیز 24 درصد افزایش نشان می دهد.


این مقام مسئول با بیان اینکه میزان ارزش محصولات صادر شده ی بخش کشاورزی استان فارس ۲۱ هزار و ۶۱۷ هزار  دلار بوده است، اظهار کرد: سهم كالاهاي صادراتي بخش كشاورزي نسبت به صادرات كل كالاهاي غيرنفتي این استان به ترتيب از نظر وزني و ارزشي معادل 9 و 11 درصد است.


وی با اشاره به اینکه عمده كشورهاي هدف صادرات شامل عراق، افغانستان، آلمان، تركيه، پاكستان، قطر، كويت و امارات متحده عربی بوده، ابراز کرد: سهم صادرات محصولات مختلف کشاورزی از لحاظ وزني به ترتيب شامل محصولات فرآوري شده در صنايع تبديلي با 85 درصد، محصولات باغي با 5 درصد، محصولات زراعي و دامي هر كدام با 4 درصد و محصولات شيلاتي با 2 درصد مي شود.


دهقان پور با بیان اینکه بيشترين سهم صادراتي از لحاظ ارزشي نيز به ترتيب متعلق به محصولات صنايع تبديلي با 86 درصد، محصولات باغي با 6درصد، محصولات دامي با 5 درصد، محصولات شيلاتي با 2 درصد و محصولات زراعي با 1 درصد است، اضافه کرد: عمده محصولات فرآوری شده شامل لبنیات، کشمش، خشکبار، خوراک دام، شیره شیرین بیان، رب گوجه فرنگی، عرقیات، آب میوه و سوسیس می شود.


او با اشاره به اینکه محصولات باغی صادر شده عمدتا شامل خرما، سیب، کیوی، گیاهان دارویی، انگور، فلفل، چغاله بادام، گل و غنچه بوده، می افزاید: گوشت مرغ، تخم مرغ، خوراک ماهیان سردآبی و گرمابی، هندوانه، بادمجان، خیارسبز، کلم و لوبیا بخشی دیگر از محصولات کشاورزی تولیدی کشاورزان استان فارس است که صادر شده است.


دهقان پور با تاکید بر تقش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش سطح درآمد روستاییان، بالا بردن بهره وری و افزایش سهم اشتغال صنعتی در مناطق روستایی، افزود: بدون تردید رونق صنایع تبدیلی یکی از سودمند ترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی است که در افزایش مبادلات تجاری بین المللی نقش بسزایی ایفاء می کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز