تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

هشدار کویت و عربستان به اتباع خود در لبنان؛ سریعا این کشور را ترک کنید

همچنین، اول اوت، ریاض دستورات سفر به لبنان را به روز و توصیه کرد از "هر نوع سفر غیرضروری" به مناطقی در جنوب لبنان در نزدیکی اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه خودداری شود.
کد خبر: ۶۹۱۲۶

 

به گزارش معاصر؛ سفارت عربستان و کویت در لبنان از شهروندان خود خواستند سریعا خاک این کشور را ترک کنند و همچنین به آنها هشدار داده شده که به مناطق شاهد درگیری مسلحانه نزدیک نشوند.

 سفارت عربستان در لبنان در بیانیه‌ای که اواخر عصر جمعه در پلتفرم X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، منتشر کرد، گفت از شهروندان خود می‌خواهد تا به سرعت خاک لبنان را ترک کنند و از مناطقی که شاهد درگیری‌های مسلحانه است، دور شوند.

عربستان به مناطقی در لبنان که از شهروندان خود خواسته از آنجا دور شوند، اشاره‌ای نکرده است.

سفارت در بخشنامه‌ای با بیان اهمیت ممانعت از سفر سعودی‌ها به لبنان اعلام کرد: به شهروندان نسبت به حضور و نزدیک شدن به مناطقی که شاهد درگیری‌های مسلحانه است، هشدار می‌دهیم و همچنین از شهروندان می‌خواهیم که سریعا خاک لبنان را ترک کنند.

همچنین، اول اوت، ریاض دستورات سفر به لبنان را به روز و توصیه کرد از "هر نوع سفر غیرضروری" به مناطقی در جنوب لبنان در نزدیکی اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه خودداری شود.

پس از عربستان، سفارت کویت در لبنان از شهروندان خود خواست احتیاط کرده و از مکان‌های شاهد ناامنی دوری کنند.

سفارت کویت در لبنان از شهروندان کویتی حاضر در لبنان خواست احتیاط به خرج داده و از مکان‌های ناامن در برخی مناطق دوری کنند و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی مقامات ذیصلاح محلی را رعایت کنند.

سفارت کویت تاکید کرد که آمادگی کامل دارد با شماره اورژانس سفارت: ۰۰۹۶۱۷۱۱۷۱۴۴۱ به هرگونه سوال شهروندان پاسخ دهد.

از طرفی دیگر، سفارت آلمان نیز از شهروندان خود در لبنان خواست تماس‌ها و اطلاعات درباره محل حضور خود را به روز کنند و از هر گونه نزدیک شدن به محل‌های درگیری دوری کنند.

بیانیه‌های کویت، آلمان و عربستان با وجود آرامش نسبی که از روز گذشته بر اردوگاه عین الحلوه حاکم شده و پس از توافق آتش‌بس میان جناح‌های متخاصم فلسطینی در داخل اردوگاه عین الحلوه در لبنان، صادر شده‌اند.
جهاد طه، سخنگوی رسمی جنبش حماس جمعه در بیانیه‌ای گفت که از روز گذشته آرامش در اردوگاه عین الحلوه حاکم است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های تشکیل‌شده روزانه گزارشی را به کمیته اقدام مشترک ارائه می‌کنند تا هرگونه تخلف از سوی دو طرف را رصد کنند، به‌ویژه که تعهد به تثبیت آتش‌بس اعلام شده است، گفت: کمیته‌های تثبیت آتش‌بس بر نظارت واقعی بر عملکرد طرف‌های رقیب کار خواهند کرد و گزارش روزانه را در مورد هرگونه نقض توسط طرف‌های درگیر ارائه خواهند کرد تا به وضعیت رسیدگی شده و مسؤول نقض‌های رخ داده معرفی شوند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کویت عربستان لبنان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز