تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

عمران خان بازداشت و به ۳ سال حبس محکوم شد

عمران خان متهم شده بود که برخی از این هدایای دولتی را اعلام نکرده و یا از فروش آن‌ها سود برده است.
کد خبر: ۶۹۱۳۰

به گزارش معاصر؛ دادگاه منطقه‌ای پاکستان امروز (شنبه) عمران خان، رئیس جنبش انصاف پاکستان (PTI) را در پرونده "توشه‌خانه" محکوم و به سه سال زندان محکوم کرد.

 پلیس پاکستان عمران خان نخست وزیر سابق را در لاهور دستگیر کرد، وکیل خان نیز گفته است که او در لاهور دستگیر شده است.

عمران خان متهم شده بود که برخی از این هدایای دولتی را اعلام نکرده و یا از فروش آن‌ها سود برده است.

عمران خان تنها نخست وزیر در تاریخ پاکستان است که دولت او با رای عدم اعتماد سرنگون شد، زیرا با پرونده‌های زیادی از جمله «تروریسم» و «پولشویی» علیه خود مواجه است.

توشه‌خانه یک اداره تحت کنترل بخش کابینه پاکستان است که مسئول نگهداری هدایا و سایر اقلام گران قیمتی است که به مقامات دولتی داده می شود و طبق قوانین آن، مقامات باید این هدایا را به بخش کابینه گزارش دهند.

براساس قوانین پاکستان، در حالی که نخست‌وزیر یا روسای جمهور می‌توانند هدایایی را که هزینه کمتر از ۳۰۰۰۰ پوند را دارند برای خود نگه دارند، و در برخی موارد آن‌ها می‌توانند هدایای گران‌قیمت‌تر را با کسب تخفیف دوباره خریداری کنند. طبق قانون پاکستان هدایای گران‌تر باید در توشه خانه نگهداری شوند.

پس از تشکیل پرونده توشه‌خانه در اوت ۲۰۲۲ پس از تشکیل پرونده توسط دولت ائتلافی به رهبری مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) علیه خان رئیس حزب تحریک انصاف که به دنبال رد صلاحیت مادام العمر وی به دلیل افشا نکردن اطلاعات هدایایی ارائه شده به خان بود، مشکل برای خان آغاز شد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز