تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
نماینده مردم رفسنجان:

دولت رئیسی ریل‌گذاری فرهنگی را تغییر داد

ریل فرهنگی که در دولت های قبل به سمت غرب می رفت، در دولت سیزدهم تغییر کرد و به طرف باورها و ارزش های دینی هدایت شد.
کد خبر: ۶۹۱۳۹

 


به گزارش معاصر؛ حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ریل فرهنگی که در دولت های قبل به سمت غرب می رفت، در دولت سیزدهم تغییر کرد و به طرف باورها و ارزش های دینی هدایت شد.

 عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ریل فرهنگی که در دولت های قبل به سمت غرب می رفت، در دولت سیزدهم تغییر کرد و به طرف باورها و ارزش های دینی هدایت شد.

حجت الاسلام حسین جلالی افزود: اعتقاد همه مسئولان نظام بر این است که فرهنگ زیربنای یک جامعه است و اقتصاد روبنای پیشرفت محسوب می شود و بر این اساس فرهنگ اهمیت بیشتری دارد، اما کشور ما در دولت های قبلی دچار بیماری اقتصادی شد که نگاه ها را از فرهنگ دور کرد.


وی اظهارداشت: در دولت های قبل انگیزه ای برای ایجاد فرهنگ سالم وجود نداشت و نه تنها درصدد سلامت فرهنگی نبودند، بلکه فرهنگ ابتذال هم ترویج می شد.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب ما فرهنگی است حال آنکه در سال های گذشته شاهد رها شدن فضای مجازی بودیم و یا در دیگر موارد از جمله افزایش جمعیت کوتاهی هایی صورت گرفت.


حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: در دولت قبل در وضعیت عفاف و حجاب، سینما، تئاتر، فیلم و نمایش خانگی تقریبا رویکرد غربی بر کشور حاکم شده بود و خیلی ها فکر می کردند ما نتوانیم به فرهنگ دینی و اسلامی برگردیم، اما با روی کار آمدن دولت آیت الله رییسی رویکرد و نگاه تغییر پیدا کرد.


وی با بیان اینکه در دولت قبل وضعیت فرهنگی و اجتماعی تقریبا رها شده بود، ادامه داد: در سال های گذشته فرهنگ غربی در فضای مجازی ما جولان می داد و فرهنگ و جامعه ما را به چالش می کشید که نتیجه این شد که دشمنان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی جنگ ترکیبی به راه انداختند.


وی تصریح کرد: دولت های قبل نمی خواستند برای فرهنگ وقت بگذارند، اما دولت آیت الله رییسی تمامی تلاش خود را در این رابطه به کار گرفته است و این تفاوت دولت سیزدهم با دولت های قبلی است.


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چند دولت در ابتدای مسئولیت با مشکلاتی نظیر بیکاری، تورم و کاهش ارزش پول مواجه بود اما هم اکنون در حال رسیدن به یک ثبات اقتصادی هستیم و رشد اقتصادی از منفی به سمت مثبت شدن رفته است؛ چون فرهنگ رابطه متقابل با اقتصاد دارد، انتظار داریم وضعیت فرهنگ نیز بهتر شود.

وی گفت: امروز مطالبات مردم در حوزه فرهنگ بر اساس ریل گذاری دولت صورت می گیرد، به طور مثال در قانون حجاب و عفاف که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح ریزی شده است، مردم مطالبه دارند این قانون کامل تر و سختگیری ها بیشتر شود.

حجت الاسلام جلالی افزود: فضای مطبوعات در این دولت با دولت های قبل فرق کرده است و در جشنواره فیلم فجر که جشنواره ای انقلابی است طی ۲ سال اخیر پیشرفت زیادی داشتیم؛ امروز می توان گفت که سینمایی در تراز انقلاب داریم.

وی افزود: همچنین دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث نشر، کتاب و حوزه نوشت افزار، پوشاک، حجاب و عفاف نیز پیشرفت های زیادی داشته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاخص های فرهنگی در دولت سیزدهم نسبت به دولت های گذشته رشد صعودی داشته و به جای توجه احساسی، به صورت مبنایی به حوزه فرهنگ توجه شده است.

وی بیان کرد: البته راه زیادی داریم و کارهای فراوانی انجام باید شود تا در آینده بتوانیم فرهنگی در تراز انقلاب داشته باشیم.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
رئیسی بجای ریل گذاری فرهنگی و مسدود کردن ازادیهای مدنی، ریلهای بی قانونی و سرقت ثروتهای ملی را به خارج برچیند. برخلاف تصور انها، امام زمان عج از چنین سرقتهایی راضی نیست.

آخرین اخبار روز