تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
سردار رادان:

پلیس و رسانه دو بال در کنار هم هستند

باید یک خبرنگار از سیاست زدگی دوری کند البته این موضوع با بینش سیاسی داشتن تفاوت دارد لذا خبرنگار باید بینش سیاسی داشته باشد تا کار خود را به خوبی انجام دهد.
کد خبر: ۶۹۲۱۴

 

به گزارش معاصر؛ فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اعتقاد ما بر این است که هر کسی امنیت را نشانه گرفت و به مامور ما حمله کرد باید همراه با اسلحه‌اش به زمین بیفتد.

صبح امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) نشست صمیمانه سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با مدیران رسانه و خبرنگاران به منظور روز خبرنگار برگزار شد.

سردار رادان با بیان اینکه ما و خبرنگاران در ماموریت‌های خود یک وظیفه مشخص داریم آن هم رساندن اصل واقعیت و حقیقت موضوع به مخاطب است گفت: خبرنگار و اصحاب رسانه جزو دسته افرادی هستند که دل به دریای سختی‌ها می‌زنند تا آرامش را به افکار عمومی برسانند‌.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: خبرنگار چشم شنوا، گوش بیدار، زبان گویای جامعه و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است.

وی ضمن اشاره به این نکته که پلیس و رسانه دو بال در کنار هم هستند و از یکدیگر نمی‌توانند به دور باشند ادامه داد: باید یک خبرنگار از سیاست زدگی دوری کند البته این موضوع با بینش سیاسی داشتن تفاوت دارد لذا خبرنگار باید بینش سیاسی داشته باشد تا کار خود را به خوبی انجام دهد.

سردار رادان تاکید کرد: پلیس متولی برقراری نظم و امنیت در جامعه است که شاید برخی‌ها این مقوله را برنتابند. این موضوع نشانه انجام باید‌ها و نباید‌ها است، قوانین و مقررات باید در جامعه دینی و اسلامی حاکم باشد که در غیر این صورت یک ناهنجاری در جامعه شکل می‌گیرد.

وی افزود: روایت اول باید همراه مرجعیت اول شکل گیرد لذا روایت اول لازمه مرجعیت اول است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در حادثه حمله به برجک مرزبانی مزه سر اولین روایت را آنگونه بیان کردیم که هیچ رسانه‌ای نتوانست بر روی آن موج سواری و اقدام کنند.

وی افزود: در حادثه زاهدان نیز اولین روایت از اینکه در شهر زاهدان و با اشرار حمله کننده با کلانتری این شهر درگیر شدیم برای ما بود.

سردار رادان بیان کرد: هر ۴ تروریستی که در سوریه و عراق جنگیده بودند و آنگونه آموزش دیده بودند در کلانتری زاهدان ما به درک واصل شدند.

و افزود: اعتقاد ما بر این است که هر کسی امنیت را نشانه گرفت و به مامور ما حمله کرد باید همراه با اسلحه‌اش به زمین بیفتد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در فتنه سال ۸۸ یکی از آموزش‌های ۶ هفته‌ای عبور از پلیس بود. در ایران پلیسی داریم که در گرو مکتب اصیل اسلامی قرار دارد و با روحیه بسیجی و عاشورایی دل به رهبر فرزانه خود دارد.

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز