تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
امام جمعه موقت تهران:

راه افزایش قدرت در برابر زیاده‌خواهی افزایش اقتدار سیاسی است

راه افزایش قدرت در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان افزایش اقتدار سیاسی و ملی با ارتقاء سطح مشارکت است. دولتمردان در این مسیر جدی حرکت کنند.
کد خبر: ۶۹۴۸۶

 


به گزارش معاصر؛  امام جمعه موقت تهران گفت: راه افزایش قدرت در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان افزایش اقتدار سیاسی و ملی با ارتقاء سطح مشارکت است. دولتمردان در این مسیر جدی حرکت کنند.


حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: راهیابی ملی پوشان نوجوان ایرانی به دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان را به جامعه ورزشکاران کشور و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم. این موفقیت حکایت از مدیریت شایسته مدیران ارشد حوزه ورزش کشور، دانش و هوش مربی و کادر فنی کارآزموده و قدرت و استقامت و هماهنگی تیمی مثال زدنی، قهرمانان نوجوان ایرانی و رصد دقیق تیم‌های رقیب دارد.

وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی افزود: در روزهای ابتدایی ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی قرار داریم. باید به این واقعیت توجه داشت که مردم‌سالاری جوشیده از متن اندیشه سیاسی اسلام است و نظام سیاسی ما مبتنی بر اصول و مبانی وحیانی.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه اراده استوار ملت تربیت شده در مدرسه قرآن و عترت استوار است، اظهار کرد: اگر این پیوند بین نظام و ملت نبود قطعا امروز در این موقعیت از اقتدار نبودیم.

ابوترابی فرد ادامه داد: رهبر در فروردین ماه سال جاری در دیدار با مسوولان نظام راهبرد نظام در انتخابات مجلس را تبیین کردند و بر چند اصل محوری تاکید کردند. یک رابطه قدرت و مردم‌سالاری. ایشان تاکید داشتند که «قدرت برآمده از خواسته مردم است.»، «انتخابات قوت و قدرت ملت، دولت و کشور را به نمایش می‌گذارد.» و «انتخابات بر چهار راهبرد محوری مشارکت، امنیت انتخابات، سلامت و رقابت استوار است.»

وی در ادامه به صحبت های اخیر سفیر انگستان اشاره و تاکید کرد: سخنان بدون کمترین پشتوانه اخلاقی و علمی سفیر انگستان را شنیدید. سیاستمداران انگلیسی باید حیا کنند از اینکه چنین سخنانی را بر کلام و سخنان‌شان می‌رانند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران عراق، سوریه و قهرمانان لبنان را از چنگال استکبار نجات داد، خاطرنشان کرد: راه افزایش قدرت در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان افزایش اقتدار سیاسی و ملی با ارتقاء سطح مشارکت است. دولتمردان در این مسیر جدی حرکت کنند. به چهره‌های عالم و هوشمند عرض می‌کنم دانش حکمرانی دانش اصیل و دشوار برای خدمت به مردم است. به هر میزان بر چالش‌های پیش‌روی جوامع افزوده شود، ارزش تلاش برای بهبود مناسبات بین حکمرانان و مردم بیشتر می‌شود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه تورم ریشه در کسری بودجه کشور دارد، گفت: با اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور می‌توان در مسیر اصلاح تورم قدم برداشت. باید منابع ملی را پس‌انداز کرد و صندوق پس‌انداز ذخائر ارزی را به صندوقی قدرتمند تبدیل کرد. با افزایش هزینه‌های جاری و تامین این هزینه از منابع نامشروع و استقراض از بانک مرکزی بر مشکلات کشور افزوده می‌شود. کسانی که شجاع هستند و مسائل را تشخیص می‌دهند و می‌توانند برای برون‌رفت از ای وضعیت خارج شوند در مشارکت انتخابات مجلس حضور یابند.

وی در خطبه اول نماز جمعه نیز با بیان اینکه روز ۲۵ محرم اوج مصائب اهل بیت امام حسین (ع) است، به تشریح مشکلات و چالش‌های به وجود آمده توسط مزدوران یزید بن معاویه برای خانواده اسیر شده امام حسین(ع) پرداخت .

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مدرسه اهل بیت، سردار سلیمانی، رزمندگان اسلام و پدران شهدا، آزادگان و ایثارگران و مبارزان سوری و یمنی را تربیت کرد. انقلاب اسلامی تمام هویتش را از این مدرسه گرفته است. اگر عاشورا نبود دفاع مقدس به نماد اقتدار ملت ایران تبدیل نمی‌شد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: چهار میلیون لبنانی نماد عزت و اقتدار جهان عرب شدند. اکنون ملت لبنان در کانون توجه ۳۰۰ میلیون عرب و پنج میلیارد مسلمان قرار دارد. امروز ازدحام در کنار مدرسه عاشورا و حرم امام حسین (ع) از ازدحام در کنار خانه خدا و حجر الاسود بیشتر است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز