تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

شمار قربانیان آتش سوزی جنگلی در ایالت هاوایی به ۸۰ نفر رسید

آتش‌سوزی‌های خطرناک جنگلی همراه با بادهای قدرتمند در سراسر هاوایی آمریکا به سرعت در حال گسترش هستند و تعداد قربانیان آتش سوزی جنگلی در جزیره مائویی به ۸۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۶۹۵۷۳

شمار قربانیان آتش سوزی جنگلی در ایالت هاوایی به ۸۰ نفر رسید

 

به گزارش معاصر، مامقات آمریکایی روز شنبه به وقت محلی اعلام کردند حداقل ۸۰ نفر بر اثر آتش سوزی در مائویی جان خود را از دست داده اند که مرگبارترین فاجعه طبیعی در هاوایی از زمان تبدیل شدن آن به یک ایالت آمریکا است.

به گفته مقامات، بخش اعظم شهر تاریخی "لاهاینا " ویران شده است. مقامات گفتند که برای کل جزیره وضعیت اضطراری اعلام شده است، در حالی که از همه سفرهای غیر ضروری به این مقصد محبوب جهانگردی جلوگیری می شود.

جزیره بزرگ هاوایی نیز تحت تأثیر آتش سوزی های جنگلی قرار گرفته است.

براساس گزارش مرکز بلایای اقیانوس آرام، در مجموع دو هزار و ۷۱۹ سازه در معرض آتش سوزی لاهاینا قرار گرفته اند. حدود ۲ هزار و ۲۰۷ سازه آسیب دیده یا تخریب شده و ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار در آتش سوخته است.

آتش‌سوزی جنگل‌ها در ساحل غربی جزیره مائویی از سه‌شنبه شروع شد و وزش باد شدید به آن دامن زد. این آتش‌سوزی شهر لاهاینا را محاصره کرده و برخی از مردم در خیابان‌ها گرفتار شده و برخی دیگر نیز خود را به آب‌های اقیانوس انداختند.

فرماندار هاوایی با اشاره به حادثه‌ای که یک سال بعد از پیوستن این ایالت به آمریکا رخ داد، گفت: در سال ۱۹۶۰ وقتی یک موج بزرگ جزیره بیگ (بزرگ‌ترین جزیره ایالت هاوایی) را فراگرفت ۶۱ تن کشته شدند. این بار احتمال دارد که شمار کشته‌شدگان افزایش شدیدی داشته و از آمار آن سال فراتر رود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از شهر لاهاینا از بین رفته، افزود: گویی یک بمب به این شهر اصابت کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه آتش‌سوزی جنگل‌ها در هاوایی را یک «فاجعه بزرگ» خواند و فرمان ارائه کمک‌های فدرال را صادر کرد.

جزیره مائویی دارای آژیرهای اضطراری است که برای هشدار در مورد بلایای طبیعی و سایر تهدیدات در نظر گرفته شده است اما به نظر نمی‌رسد که این آژیرها در هنگام وقوع آتش‌سوزی در این جزیره به صدا درآمده باشند.

مقامات مائویی هنوز تصویر دقیقی از اینکه دقیقاً در رابطه با این آتش‌سوزی چه هشدارها و اعلان‌هایی به ساکنان این جزیره ارسال شده و اینکه آیا از طریق پیام متنی، ایمیل یا تماس‌های تلفنی انجام شده است، ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز