تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

شمار قربانیان آتش سوزی هاوایی به ۹۳ نفر رسید

شمار قربانیان آتش‌سوزی جنگلی «مائوئی» در ایالت «هاوایی» آمریکا به ۹۳ نفر رسیده است.
کد خبر: ۶۹۶۲۱

شماره قربانیان آتش سوزی هاوایی به ۹۳ نفر رسید

 

به گزارش معاصر، پیش از این شمار قربانیان این حادثه ۸۹ نفر اعلام شده بود با این حال این آمار افزایش یافته و به ۹۳ نفر رسیده است.

مقامات ایالتی آمریکا بر این باورند که آتش سوزی کنونی می تواند مرگبارترین فاجعه در تاریخ این کشور باشد.

آتش‌سوزی‌های جنگلی در مائوئی به دلیل تابستان خشک و بادهای شدید ناشی از توفان تشدید شده است. در همین حال، تلاش‌های اطفای حریق ممکن است به دلیل شمار محدود کارکنان و تجهیزات با مشکل مواجه شود.

همچنین «جاش گرین»، فرماندار هاوایی در یک کنفرانس مطبوعاتی در بعدازظهر روز گذشته (شنبه) نسبت به افزایش شمار قربانیان آتش‌سوزی‌ها هشدار داد.

او گفت: این آتش‌سوزی مطمئناً بدترین فاجعه طبیعی است که هاوایی تاکنون با آن مواجه شده است. ما فقط می‌توانیم منتظر بمانیم و از کسانی که زنده مانده‌اند، حمایت کنیم. تمرکز ما اکنون بر این است که تا زمانی که می‌توانیم برای مردم سرپناه ایجاد کرده و مراقبت‌های بهداشتی برای آنها تهیه کنیم و سپس به بازسازی روی بیاوریم.

در همین حال، «جان پلتیر»، رئیس پلیس مائوئی گفت: سگ‌هایی که برای کشف اجساد آموزش دیده‌اند، تاکنون تنها سه درصد از منطقه جستجو را پوشش داده‌اند.

وی اذعان کرد: هیچ یک از ما از شمار دقیق و نهایی قربانیان این حادثه خبر نداریم و حریق، مناطق وسیعی را درگیر کرده است.

این بدترین آتش‌سوزی از نظر تعداد کشته‌ها در آمریکا بعد از آتش‌سوزی معروف به «کمپ» در سال ۲۰۱۸ در شمال کالیفرنیاست که باعث مرگ ۸۵ نفر در شهر «پارادایس» شد.

گفته می‌شود که هزینه بازسازی لاهاینا با بیش از ۲۲۰۰ سازه آسیب دیده یا تخریب شده و بیش از ۸۵۰ هکتار سوخته، ۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

در حال حاضر انتقادات درباره اینکه آیا مقامات به ساکنان در مورد تهدید قریب الوقوع آتش‌سوزی هشدار داده‌اند یا خیر، بالا گرفته است.

فرماندار هاوایی در همین رابطه به بی‌ بی‌ سی گفته که در حال تحقیق درباره نحوه واکنش مقامات هستند.

علاوه بر این، دولت آمریکا منابع بیشتری را به عملیات امداد و نجات اختصاص داده است.

بنابر اعلام «ان اچ کی»، مسوولان محلی اعلام کردند: تا روز جمعه بیش از ۱۴۰۰ نفر در یک دبیرستان و چندین کلیسا پناه گرفته‌اند و آب و غذا بین آنها توزیع شده است.

آنها همچنین می‌گویند در یک مرکز اجتماعات به افرادی که اعضای خانواده‌هایشان‌ مفقود شده‌اند، خدمات پشتیبانی ارائه خواهند کرد.

همچنین «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا، آتش‌سوزی‌های هاوایی را یک «فاجعه بزرگ» اعلام کرده که راه را برای آزادسازی منابع فدرال برای کمک به عملیات بازسازی باز می‌کند.

به گزارش بی بی سی، لاهاینا یک شهر توریستی در ساحل غربی جزیره مائوئی بود که حالا خیابان‌های آن تا لبه اقیانوس سوخته است. آتش‌سوزی ابتدا از علفزارهای طبیعی آغاز شده بود.

شماری از ساکنان پس از آغاز آتش‌سوزی به دریا گریختند.

آتش‌سوزی‌های هاوایی سال به سال بیشتر شده بود اما این بار شهر لاهاینا را با خاک یکسان کرده است.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز