تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

رانش زمین در چین۲۱ کشته بر جای گذاشت

یک رسانه چینی اعلام کرد بارش باران و رانش زمین در شهر «شی آن» چین ۲۱ کشته بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۶۹۶۳۰

بارش باران و رانش زمین در چین۲۱ کشته بر جای گذاشت

 

به گزارش معاصر,در پی بارش باران و رانش زمین در منطقه «چانگ آن» شهر «شی آن» چین تاکنون بیش از ۲۱ نفر کشته و ۶ نفر دیگر هم مفقود شده‌‍‌اند.

ستاد کنترل سیل و امداد خشکسالی دولتی چین بعد از وقوع سیل و رانش زمین، ۱۴ گروه از نیروهای امدادی، آتش نشانی و پلیس عمومی مجهز به تجهیزات ردیابی افراد زنده، تلفن های ماهواره، بیل مکانیکی و سگ های نجات را به این منطقه اعزام کرده است.

تلویزیون و رادیوی ملی چین در گزارشی اعلام کرد در استان های شمال شرقی چین همچنان احتمال وقوع سیل برای شهرهای کم ارتفاع از جمله آن «شان» وجود دارد و ۱۷هزار و ۸۵۹ نفر از مناطق در معرض خطر تخلیه شده اند.

این رسانه چینی افزود: ستاد کنترل سیل و امداد خشکسالی دولتی چین و وزارت مدیریت اضطراری صبح امروز (یکشنبه ۲۲مرداد) جلسه ویژه ای را برای بحث در مورد پیشگیری از وقوع سیل و اقدامات اضطراری در استان های آسیب دیده مانند لیائونینگ، شانشی، تیان جین و چونگ کینگ برگزار کردند.

شهرداری شهر شی‌آن تمام تلاش خود را برای جستجو و نجات افراد مفقود، اتصال فوری برق وارتباطات، رفع خطرات احتمالی در مناطق کلیدی و تسریع اتصال ارتباطات و برق، تقویت خاکریزهای رودخانه برای جلوگیری از وقوع سیل احتمالی و بازسازی مناطق انجام خواهد شد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رانش زمین سیل چین
ارسال نظر

آخرین اخبار روز