تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

موعد پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس پایان یافت

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در پایان روز هفتم با نام نویسی ۱۳۲۳۴ نفر مجموعا ۴۸۸۴۷ داوطلب پیش‌ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۶۹۶۳۴

موعد پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس پایان یافت

 

به گزارش معاصر,محسن اسلامی عصر یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در آخرین نشست خبری در مرحله پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: داوطلبان به لحاظ فنی از سامانه پنجره واحد خدمات وزارت کشور رضایت کامل داشتند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: در پایان امروز و روز هفتم سامانه از ساعت ۸ صبح با حضور نماینده شورای نگهبان به عنوان ناظر باز شد و ساعت ۱۸ سامانه بسته شد.

اسلامی گفت: در روز هفتم و پایانی، مجموعاً ۱۳۲۳۴ نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده و مدارکشان را بارگذاری کردند به این ترتیب در جمع ۷ روز ۴۸۸۴۷ متقاضی که اطلاعات خود را ثبت و نهایی کردند.

وی تصریح کرد: براساس قانون به جهت اینکه فرایند ثبت نام دو مرحله‌ای است و روز رای گیری ۱۱ اسفند ماه است، جدول زمانی محاسبه می‌شود و روز ثبت نام نهایی از ۲۷ مهرماه تا ۳ آبان خواهد بود. براساس قانون، حسب مورد، ثبت نام نهایی هم می‌تواند به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی باشد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: متقاضیان حتما از طریق ستاد انتخابات کشور مترصد باشند که تک تک فایلها بررسی می‌شود و نقص آنها از طریق پیامک با اطلاع متقاضیان خواهد رسید. لینک ویرایش برای آنها در نظر گرفته شده و متقاضی می‌تواند آن را اصلاح کند.

اسلامی افزود: امیدواریم براساس مکاتبات، نتیجه بررسی‌ها در اسرع وقت در اختیار ما قرار بگیرد. یک شناسه رهگیری در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و می‌توانند از ۲۷ مهر وارد سامانه ثبت نام نهایی شده و کار نهایی ثبت نام نهایی را به پایان برسانند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: اگر متقاضی به گواهی صادر شده از سوی دستگاه‌ها معترض باشد، در قانون حق اعتراض خواهد داشت و تا یک روز قبل از روز ثبت نام نهایی مهلت اعتراض دارد.

وی همچنین اضافه کرد: کسانی که در خارج از کشور متقاضی داوطلبی بودند، از طریق سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و دفاتر سیاسی ثبت نام کردند. از طریق نامه‌ای که وزارت خارجه تا فردا -۲۳ مرداد- برای ما ارسال می‌کند، صحت سنجی خواهیم کرد.

اسلامی درباره نام نویسی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۱۱ نفر از ثبت نام‌کنندگان، نمایندگان دوره نهم، دهم و یازهم هستند و ثبت نام بیش از هزار نماینده ادوار براساس خوداظهاری بوده است. ۲۴۵ نفر از نمایندگان دوره یازدهم تا ساعت ۱۴ امروز ثبت نام کرده بودند که آمار نهایی در روزهای آینده به اطلاع خواهد رسید.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: شاخص میزان استقبال زنان در ۵ استان البرز، تهران، قزوین، خراسان رضوی و خراسان شمالی بیشتر بوده که به ترتیب دارای درصدهای ۲۰، ۱۸، ۱۷، ۱۶ و ۱۶ است.

اسلامی درباره تحصیلات دکتری که بالاترین مدرک تحصیلی در میان متقاضیان است، گفت: تحصیلات دکتری در استان‌های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی و یزد بیشترین میزان را داشته است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز