تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°

۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

یمن کشتی جنگی سعودی را هدف قرار داد

ارتش و کمیته های مردمی یمن یک کشتی جنگی متجاوزان سعودی را در استان تعز هدف قرار دادند. چندین پایگاه نظامی عربستان نیز در مناطق مختلف هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفت. در پی این حملات، نظامیان سعودی به سرعت از این پایگاه ها فرار کردند.
کد خبر: ۶۹۸۱
اخبار معاصر: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن،  پایگاه نظامی السدیس، پایگاه بریالین و تجمع نظامیان عربستانی را در نجران هدف حملات موشکی خود قرار دادند. همچنین آنان پایگاه عین الحاره را با موشک های محلی «الصرخه» بمباران کردند.

چندین پایگاه نظامی عربستان نیز در مناطق مختلف هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفت.
نظامیان عربستان پس از بمباران پایگاه نظامی السدیس به همراه خودروهای نظامی از این پایگاه فرار کردند. همچنین یگان موشکی ارتش یمن، پایگاه نظامی رجله و الخنجره را هدف قرار دادند و مشاهده شده که دودی غلیظ از این پایگاه بالا آمد و خودروهای نظامی به سرعت آنجا را ترک کردند.

گزارش ها حاکیست، شماری از نظامیان عربستانی در حمله موشکی به پایگاه نظامی المصفق در جیزان کشته شدند.

 در این حال، سرتیپ شرف غالب لقمان، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات نظامی ارتش و کمیته های مردمی در جیزان، عسیر و نجران ادامه دارد و بجز با توقف تجاوز نظامی عربستان به یمن، متوقف نخواهد شد.     

نیروهای یمنی، شنبه چهاردهم نوامبر جاری نیز پایگاه های نظامی عربستان را در مناطق عسیر و نجران و جیزان هدف  چندین حمله موشکی قرار دادند.

جنگنده های متجاوز سعودی استان های صعده، مارب و الجوف را بمباران کردند

در این حال جنگنده های متجاوز سعودی در ادامه حملات خود مناطق مختلف از استان های صعده، مارب و الجوف را در یمن بمباران کردند.

بر اساس آخرین گزارش ها، جنگنده های سعودی سه بار منطقه آل سالم را در شهر کتاف در استان صعده هدف قرار دادند. دو بار نیز منطقه یسنم در شهر باقم هدف قرار دادند. جنگنده های سعودی در استان مارب نیز هفت بار منطقه هیلان، سرواح و جدعان را هدف قرار دادند. در پی این حملات منازل یمنی ها ویران شد و شماری از شهروندان این کشور به شهادت رسیدند. جنگنده های سعودی در استان الجوف پنج بار مرکز این استان را هدف قرار دادند. کمیته بررسی خسارت تجاوز در یمن نیز اعلام کرد جنگنده های سعودی در صنعا سیصد و شصت خانه ، تاسیسات دولتی و تجاری، مدرسه و چند پل را ویران کردند. بیشتر این ویرانی ها در شهرهای سمحان، حمدان و بنی حشیش متمرکز است. میزان این خسارت ها به 600 میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: شبکه خبر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز