تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰

۳۴ میلیون ایرانی گیمر هستند

۹ درصد از این افراد زیر ۷ سال، ۱۷ درصد بین ۷ تا ۱۱ سال و ۱۹ درصد بین ۱۲ تا ۱۷ سال هستند.
کد خبر: ۷۰۲۳۳

به گزارش معاصر؛ مسئول امور پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور از ثبت نام بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در لیگ بازی‌های کنسولی و موبایلی کشور خبر داد.

فاضلی در سفر خود به خراسان شمالی، اظهار کرد: ثبت نام در لیگ مسابقات کنسولی و موبایلی کشور از تیرماه آغاز شده و تا کنون یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۱ نفر در آن ثبت نام کرده اند.

وی افزود: این مسابقات در دو دسته بازی پرطرفدار فیفا و همچنین بازی‌های پرطرفدار موبایلی ایرانی است و شرکت کنندگان دسته موبایلی به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۶۱۹ نفر برای حضور در لیگ کنسولی و یک میلیون و ۳۲۳ هزار نفر نیز برای شرکت در لیگ موبایلی ثبت نام کرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: تاکنون و در جام‌های گذشته، ۹ هزار رقابت برگزار شده که طی آن‌ها بیش از ۷۰۰ میلیون تومان جایزه به نفرات برتر پرداخت شده است.

مسئول امور پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور تعداد گیمرهای کشور را حدود ۳۴ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: ۹ درصد از این افراد زیر ۷ سال، ۱۷ درصد بین ۷ تا ۱۱ سال و ۱۹ درصد بین ۱۲ تا ۱۷ سال هستند.

وی اعلام کرد: ۳۴ درصد از گیمرهای ایرانی جوان و در سن ۱۸ تا ۳۴ سال، ۱۸ درصد بزرگسال و در رده سنی ۳۵ تا ۵۴ سال و همچنین ۳ درصد از گیمرهای کشور نیز میانسال بوده و بیش از ۵۵ سال سن دارند.

فاضلی گفت: این ۳۴ میلیون گیمر در ایران به طور میانگین روزانه ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند که میانگین خانم‌ها ۶۴ دقیقه و میانگین آقایان ۱۱۵ دقیقه در روز است.

وی ادامه داد: ۸۷ درصد از این افراد از کنسول خانگی و ۱۳ درصد از کنسول دستی برای بازی کردن استفاده می‌کنند. همچنین ۹۶ درصد از این افراد با گوشی نیز بازی می‌کنند که عدد بسیار بالایی محسوب می شود و باید روی آن دقت عمل داشته باشیم.

وی به اسطوره‌های مختلف رده‌های سنی گیمرها اشاره کرد و گفت: شخصیت های گربه سخنگوی تام، مرد عنکبوتی و بن تن جزو اسطوره‌های رده‌های سنی پایین در جامعه است.

فاضلی اظهار کرد: شخصیت‌های اصلی بازی‌های ندای وظیفه، خدای جنگ، رونالدو و مسی نیز جزو اسطوره های اصلی گیمرهای ما در رده سنی نوجوان و جوان است که جای تامل دارد.

تصریح کرد: اسطوره‌های ایرانی جایگاه مناسبی بین گیمرهای ما ندارند و این به دلیل عدم فعالیت موثر در این حوزه است. به همین دلیل بنیاد ملی بازی ها در تلاش است تا جایگاه اسطوره‌های ایرانی را در بازی‌های رایانه‌ای و پلتفرم‌های مختلفی که مورد استقبال گیمرها قرار می‌گیرد، تقویت نماید که یکی از اقدامات این بخش، برگزار مسابقات رایانه‌ای، کنسولی و موبایلی با ترویج بازی های شاخص ایرانی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ایران گیمر
ارسال نظر

آخرین اخبار روز