تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

روزنامه شرق: سردار را سانسور نکنید

نگرانی شاید همچنان همان تصمیمات عجیب‌وغریبی باشد که فرصت ارتباط را از بین ببرد؛ اینکه نکند عده‌ای در ایران از سر افراط، سردار آزمون را هم به دلیل حضور در رم، مشمول سانسور کنند.
کد خبر: ۷۰۳۶۱

 


روزنامه شرق نوشت: سردار آزمون، مهاجم ۲۸‌ساله تیم ملی فوتبال ایران و یکی از چهره‌های بین‌المللی ورزش کشور، پس از حضور تقریبا کوتاه‌مدت در بوندس‌لیگا، راهی لیگ ایتالیا شد تا از این به بعد با پیراهن شماره ۱۷ رم، به میدان برود. سردار که پس از درخشش با پیراهن زنیت در روسیه مورد توجه مسئولان بایرلورکوزن در آلمان قرار گرفته بود، با قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیون یورو از زنیت به آلمان رفت، ولی چند مصدومیت طولانی‌مدت مانع از آن شد تا خودش را به سرمربی جدید این باشگاه، یعنی ژابی آلونسو، تحمیل کند.

سردار که فرصت کمی برای حضور در ترکیب اصلی لورکوزن به دست می‌آورد، با چند پیشنهاد مختلف از سوی دیگر تیم‌های اروپایی روبه‌رو شد؛ مارسی در فرانسه، لاتزیو و میلان در ایتالیا، از‌جمله باشگاه‌هایی بودند که برای داشتن سردار آزمون تلاش کردند، ولی هربار به مشکل برخوردند. با رد‌شدن همان پیشنهاد‌ها و ماندن سردار آزمون در آلمان، به نظر می‌رسید شایعه‌ها درباره مهاجم تیم ملی به پایان رسیده و او قرار است یک بار دیگر با پیراهن بایر در بوندس‌لیگا به میدان برود.

سردار شروع خوبی در تور پیش‌فصل آماده‌سازی این باشگاه آلمانی داشت، ولی درست در آستانه برگزاری اولین دیدار تیمش در بوندس‌لیگا مصدوم شد و از فهرست بازیکنان کنار گذاشته شد. در چنین گیروداری به ناگاه خبر رسید سردار آزمون پس از تماس با ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی رم، با این باشگاه به توافق رسیده است. طولی نکشید که این بازیکن سر از فرودگاه شهر رم درآورد و سرانجام هم که روز گذشته با قراردادی رسمی به ارزش یک فصل، با «جالوروسی» به توافق رسید.

قرارداد سردار آزمون با رم قرضی است، ولی در پایان فصل در صورت درخواست و رضایت ژوزه مورینیو، این قرارداد می‌تواند دائمی شود. آن‌طور‌که رسانه‌های ایتالیایی خبر داده‌اند، در صورت دائمی‌شدن این قرارداد، رم باید مبلغ ۱۲ میلیون یورو به لورکوزن بپردازد. «سال گذشته این شانس را داشتم که در ورزشگاه المپیکو بازی کنم و اعتراف می‌کنم در دوران حرفه‌ای هرگز با چنین هواداران پر‌شوری مواجه نشدم»؛ این جملات بخش آغازین صحبت‌های سردار با سایت رسمی باشگاه رم، پس از امضای قرارداد با این تیم ایتالیایی است.

سردار در ادامه از شور و شوق زیادش برای پوشیدن پیراهن رم صحبت کرد و گفت: «نمی‌توانم بیشتر از این برای پوشیدن پیراهن رم و جنگیدن برای رسیدن به اهدافی که داریم صبر کنم. توصیف احساساتی که دارم، دشوار است. من به یکی از معتبرترین باشگاه‌های دنیا آمده‌ام و رسیدن به یک عنوان با رم برایم مثل یک رؤیاست».

سردار در‌حالی سرانجام شاگرد ژوزه مورینیو شد که پیش از این، این مربی مشهور پرتغالی در دو نوبت به دنبال خرید این بازیکن بود؛ یکی همین فصل گذشته و بار دیگری زمانی که هدایت تاتنهام را بر عهده داشت. این مورد دوم، موضوعی است که آندره آ استراماچونی در گفتگو با «کوریره دلو اسپرت» به آن اشاره کرده و ضمن تمجید از کیفیت کار سردار آزمون، از این گفت که مورینیو زمان حضورش در تاتنهام هم به دنبال خریدن سردار آزمون بود. اینکه ژوزه به سردار آن‌قدر اعتقاد دارد که در سه نوبت برای داشتن او تلاش کرده، خبر خوبی است و مشخص می‌کند اگر آزمون دچار مصدومیت نشود، می‌تواند به اندازه کافی فرصت بازی به دست بیاورد.

به هر روی، سردار با انتخاب رم، سومین بازیکن مطرح ایرانی است که می‌تواند طعم حضور در سری A ایتالیا را بچشد. پیش از او، علی سامره، بازیکن سابق باشگاه استقلال، توانسته بود شش بازی با پیراهن پروجا در لیگ ایتالیا داشته باشد. با‌این‌حال، مطرح‌ترین چهره ایرانی که در سری A بازی کرده، رحمان رضایی است. او دوره‌ای هفت‌ساله را در سطح اول فوتبال ایتالیا پشت سر گذاشت و در تیم‌های مسینا، پروجیا و لیورنو عضویت داشت که بیشترین بازی‌اش را برای تیم مسینا انجام داد و ۱۰۹ بار برای این تیم به میدان رفت.

رم از سانسور تا سردار

این را که سردار آزمون به‌عنوان یکی از چهره‌های مطرح فوتبال ایران به باشگاه رم ایتالیا پیوسته، نباید تنها به پای مسائل فنی گذاشت. درست است که او کیفیت لازم برای حضور در این باشگاه را نشان داده، ولی مسئله این است که رمی‌ها قریب به پنج سال است که سعی کرده‌اند خودشان را به فوتبال و هواداران ایرانی نزدیک کنند.

سردار را سانسور نکنید

این یکی برایشان به لطف اقدام بحث‌برانگیزی که تلویزیون انجام داد، میسر شد. فروردین ۱۳۹۷ بود که تلویزیون در دیداری از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، تصمیم گرفت بازی تیم‌های رم و بارسلونا را پخش زنده کند. اتفاق اصلی، ولی مربوط به استودیوی پخش بود؛ جایی که مسئولان امر در تصمیمی خبرساز، به این نتیجه رسیده بودند که لوگوی باشگاه رم را سانسور کنند.

لوگوی باشگاه رم نقاشی یک گرگ است که به توله‌هایش شیر می‌دهد. این تصویر اشاره به اسطوره رموس و رمولوس پایه‌گذاران شهر رم دارد که در کودکی از پستان گرگ شیر خورده بودند، ولی تلویزیون در آن موقع تصمیم به سانسور سینه گرگ در لوگوی تیم رم گرفت.

آن اقدام به‌قدری در فضای مجازی سروصدا به پا کرد که بالاخره خود باشگاه رم وارد گود شد و با اشاره به این ماجرا و انتشار تصاویر تلویزیون ایران، خطاب به مخاطبان ایرانی‌اش نوشت اگر رم را با لوگوی اصلی دوست ندارید، با همین لوگوی سانسور‌شده دوست داشته باشید. همان خلاقیت، سرآغازی بر شروع رابطه مجازی باشگاه رم با هواداران ایرانی شد.

کار به جایی رسید که این باشگاه ایتالیایی، زبان فارسی را به شبکه‌های اجتماعی‌اش، خاصه توییتر، اضافه کرد و ارتباطش با ایرانی‌ها را حفظ کرد. اکانت مذکور از همان سال تا به الان در وقایع مختلف با مردم ایران ابراز همدردی کرده یا بابت موفقیت‌ها تبریک گفته است. دقیقا آن‌ها رشد عجیب‌و‌غریبی در جذب مخاطب داشتند که بخش عمده آن‌ها ایرانی هستند.

حالا جذب سردار آزمون که در یک‌سال‌و‌نیم گذشته ۳۲ بازی در بوندس‌لیگا برای بایر‌لورکوزن انجام داده و توانسته پنج گل بزند و یک پاس گل بدهد، چندان بی‌دلیل هم نیست. این باشگاه در پی تقویت رابطه‌اش با فوتبال و هواداران ایرانی است و چه فرصتی بهتر از اینکه یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران را در جمع باشگاه خود داشته باشد. نگرانی شاید همچنان همان تصمیمات عجیب‌وغریبی باشد که فرصت ارتباط را از بین ببرد؛ اینکه نکند عده‌ای در ایران از سر افراط، سردار آزمون را هم به دلیل حضور در رم، مشمول سانسور کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز