تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
سخنگوی وزارت امور خارجه:

صادرات نفت با وجود تحریم‌ها در حال انجام است

این اقدام‌ها با پیام‌های ارسالی آمریکا به ایران مبنی بر آمادگی برای گفت‌وگوی مستقیم و به‌ سرانجام رساندن برجام، سازگار نیست.
کد خبر: ۷۰۴۷۰



معاصر- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با وجود تحریم‌های یکجانبه آمریکا، صادرات ما در حال انجام است و در چارچوب مذاکرات رفع تحریم‌ها به‌دنبال این هستیم که صادرات نفت ایران هیچ محدودیتی نداشته باشد.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، ششم شهریورماه) در نشست خبری درباره وضع صادرات نفت کشور اظهار کرد: با وجود تحریم‌های یکجانبه آمریکا، صادرات ما در حال انجام است و در چارچوب مذاکرات رفع تحریم‌ها به‌دنبال این هستیم که صادرات نفت ایران هیچ محدودیتی نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی با قوت ادامه دارد و با جدیت به احقاق حقوق ملت ایران توجه داریم و این کار را دنبال خواهیم کرد، افزود: بحث توقیف محموله نفتی ایران از سوی آمریکا کاملاً غیرسازنده است، زیرا آمریکا از سویی علاقه‌مندی خود را به گفت‌وگوی مستقیم با ایران نشان می‌دهد و از طرفی شاهد انجام تحریم‌های جدید از سوی آنها و توقیف محموله نفتی ایران هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این اقدام‌ها با پیام‌های ارسالی آمریکا به ایران مبنی بر آمادگی برای گفت‌وگوی مستقیم و به‌ سرانجام رساندن برجام، سازگار نیست.

کنعانی با اشاره به احضار کاردار سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، گفت: نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز اقدام‌های رسمی انجام داد. دولت آمریکا بداند که تعدی به ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و این اقدام آنها خلاف توافق‌نامه تبادل زندانیان آمریکا با ایران است.

وی درباره عضویت ایران در بریکس و همکاری با اعضای آن اظهار کرد: در حوزه بریکس هدف‌گذاری دولت استفاده از ظرفیت‌های این سازوکار برای تحقق اهداف تجاری و اقتصادی دولت است. با ظرفیت‌های این گروه و با هدف‌گذاری که صورت گرفته، ایران برای پیوستن به این سازوکار اهداف دولت را مورد توجه قرار داده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز