تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

امیرعبداللهیان پس از دمشق راهی بیروت شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار با مقامات عالیرتبه لبنان و پس از سفر به دمشق و رایزنی با مقامات سوریه راهی بیروت شد.
کد خبر: ۷۰۵۶۵

امیرعبداللهیان پس از دمشق راهی بیروت شد

 

به گزارش معاصر,حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه به دمشق سفر کرده بود، دقایقی قبل با بدرقه «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه دمشق را به سمت بیروت مقصد دوم سفرش به منطقه ترک کرد.

امیرعبداللهیان که بعدازظهر دیروز چهارشنبه (هشتم شهریور ماه) در رأس هیأتی وارد دمشق شد با نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت. رئیس دستگاه دیپلماسی صبح امروز نیز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، محمدصادق فضلی مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و محمدجلال فیروزنیا از جمله همراهان امیرعبداللهیان در این سفر هستند.

این هفتمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق پس از تصدی وزارت امور خارجه بود. وی عصر دیروز (چهارشنبه) هشتم شهریور ماه در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر گفت: با توجه به تحولات جدید در منطقه و صفحه جدید و مثبت روابط که در منطقه شاهد آن هستیم، سفری که اخیرا به عربستان سعودی داشتم و از مقامات عربستان سعودی اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم، امروز در دمشق هستیم تا درباره این مسائل و همچنین موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشته باشیم. پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در سفر اخیر آقای دکتر رئیسی به دمشق و سفر اخیر هیأت سیاسی و اقتصادی از سوریه به تهران یکی دیگر از اهداف این سفر است.

وزیر امور خارجه پیش از این در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: در چارچوب تقویت سیاست منطقه‌ همسایگی و به منظور تسریع در اجرای توافقات روسای جمهور دو کشور عازم دمشق هستم. ‏در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی با مقامات عالی سوریه گفت‌وگو و رایزنی خواهم داشت. جمهوری اسلامی ‏ایران بر ضرورت برقراری ثبات و آرامش و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد.

امیرعبداللهیان چهارشنبه شب ششم اردیبهشت ماه برای چهارمین بار به بیروت سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

 

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز