تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

۷ سوله برای اشتغال معتادان متجاهر بهبودیافته در چهارباغ افتتاح شد

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه برای حل معضل اعتباد باید احساس مسئولیت پذیری اجتماعی خالصانه داشته باشیم، گفت: اصحاب رسانه شهروندان را از عواقب مصرف موادمخدر آگاه کنند چراکه رها شدن از این آسیب به راحتی امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۷۰۵۶۸

۷ سوله برای اشتغال معتادان متجاهر بهبودیافته در چهارباغ افتتاح شد

به گزارش معاصر از استانداری البرز، سردار اسکندر مومنی روز پنجشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح کمپ ماده ۱۶ زنان و مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب ، موضوع ماده ۱۶ شهرستان چهارباغ افزود: این مراکز زمینه اشتغالزایی ۲۵۰ معتاد متجاهر بهبود یافته را در سطح استان البرز فراهم کرده اند.
وی حلقه مفقوده و مشکل اصلی بازگشت معتادین بهبودیافته را بیکاری و عدم پذیرش کارفرمایان دانست و تصریح کرد: بنابراین کارفرمایان و خیرین باید دست به دست هم دهند تا این معضل مهم حل شود.
این مسئول ضمن درخواست و دعوت از کارفرمایان و خیرین برای توانمندسازی این قشر آسیب پذیر جامعه ، اطهار داشت: مددجویان به مدت یک یا شش ماه در مراکز ترک اعتیاد از نظر جسمی سم زدایی می شوند اما وظیفه اصلی دستگاه های اجرایی مربوطه، کارفرمایان و خیرین توانمندسازی آنان در یک مهارت است.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری با بیان متاسفانه در بیشتر مواقع این افراد پس از آموزش مهارت شغلی رها می شوند، عنوان کرد: عدم فراهم شدن زمینه اشتغال و پذیرش کارفرمایان ، مددجویان را سرگردان می کند که طی مدت کوتاهی پس از سم زدایی، به سمت اعتیاد برمی گردند.
مومنی رویکرد ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری را طی سالهای اخیر، استفاده از ظرفیت های مردمی را در زمینه افتتاح و بهره برداری از مراکز اشتغال آفرینی برای مددجویان کمپ های ترک اعتیاد در سراسر کشور را اعلام کرد.
وی این مراکز اشتغال آفرینی را سمبل اقدامات مردمی دانست که برای رضایت خداوند دست به دست هم داده اند تا دلسوزانه و بدون چشمت داشت مالی و منفعت خاصی، در پی حل این معضل بزرگ خانواده و جامعه هستند.
این مسئول از اشتغالزایی ۲۱۰۰ مددجو طی یکسال گذشته در سراسر کشور خبر داد و اذعان داشت: تسهیلات بانکی با شرایط مناسبی را در اختیار کارفرمایان این مراکز قرار داده‌ایم ک خوشبختانه عملکرد خوبی در این زمینه داشته ایم.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برای حل این ناهنجاری اجتماعی باید احساس مسئولیت پذیری اجتماعی خالصانه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دنیا برای ساماندهی آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی تمام اقشار جامعه به صورت خودجوش پیشقدم می شوند بنابراین خیرخواهانه تمام تلاش خود را به کار می گیرند.
مومنی اعتیاد را زمینه بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی در بنیان خانواده و سطح جامعه عنوان کرد و تشریح داد : علت اصلی طلاق، سرقت های خرد، خودکشی و ... را مصرف موادمخدر می باشد .
وی با تاکید بر اینکه دست به دست هم دهیم تا از فراگیر شدن اعتیاد جلوگیری کنیم و همه افراد جامعه برا پیشگیری این معضل بزرگ اجتماعی روی کار بیایند، ایجاد اشتغال برای افراد بهبودیافته را راهکار اصلی نجات مددجویان دانست.
این مسئول با بیان اینکه وجود یک معتاد هم برای ما ناراحت کننده است ، بنابراین باید تمام تلاش را در ریشه کن کردن این آسیب اجتماعی داشته باشیم ، افزود: میانگین تعداد معتادین و سن اعتیاد نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای دنیا در وضعیت خوبی قرار دارد.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری میانگین سن اعتیاد را در ایران ۲۴ سال و در کشورهای دیگر زیر ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: شیوع اعتیاد در بین بانوان زیر ۶ درصد است.
مومنی با بیان اینکه مبارزه با گسترش موادمخدر و شیوع اعتیاد رو نباید به یک ابلاغیه و بخشنامه اکتفا کرد، ابراز داشت: در این شرایط بحرانی وظیفه تمام دستگاه های اجرایی و شهروندان این است که با جدیت روی کار بیایند و برای حل این معضل، احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشند.
وی با دعوت از اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی عموم جامعه در زمینه پیشگیری از اعتیاد ، تاکید کرد: شهروندان را از عواقب مصرف موادمخدر آگاه کنیم چونکه رها شدن از معضل به این راحتی امکان پذیر نیست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز