تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

روسیه: توافق تازه اوپک‌پلاس به‌زودی رونمایی می‌شود

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که توافق تازه کاهش عرضه نفت اعضای اوپک‌پلاس هفته آینده رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۷۱۰

روسیه: توافق تازه اوپک‌پلاس به‌زودی رونمایی می‌شود

 

به گزارش معاصر، الکساندر نواک روز پنجشنبه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: روسیه با شریکانش در اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک و غیراوپک) برای کاهش عرضه نفت به توافق رسیده است و هفته آینده پارامترهای اصلی جدید را اعلام خواهد کرد.

روسیه به همراه دیگر اعضای اوپک‌پلاس در قالب همکاری کشورهای عضو اوپک و غیراوپک به‌طور داوطلبانه تولید نفت خام خود را کاهش داده است، بنابراین سیگنال کرملین نشان می‌دهد ریاض و مسکو در نظر دارند کاهش تولید داوطلبانه را تا ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی تمدید کنند.

نواک در پاسخ به پرسش پوتین در یک برنامه تلویزیونی دولتی درباره اینکه آیا شریکان اوپک‌پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازارهای جهانی به توافق رسیده‌اند، گفت: توافق کردیم، اما پارامترهای اصلی را هفته آینده به‌صورت عمومی اعلام خواهیم کرد.

اعضای اوپک‌پلاس از اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی برای تقویت قیمت و بازارهای جهانی نفت خام محدود کردن عرضه را آغاز و در ژوئن محدودیت عرضه را تا سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید کردند.

روسیه به‌طور جداگانه اعلام کرده است صادرات نفت خود را روزانه ۵۰۰ هزار بشکه در ماه اوت و روزانه ۳۰۰ هزار بشکه در ماه سپتامبر کاهش خواهد داد.

نواک به‌تازگی اعلام کرد روسیه ممکن است کاهش عرضه را تا ماه اکتبر امسال تمدید کند.

تحلیلگران همچنین انتظار دارند عربستان سعودی در ماه اکتبر برای سومین ماه پیاپی به کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای نفت خود ادامه خواهد داد.

ریاض اوایل ماه جاری میلادی کاهش داوطلبانه تولید نفت خام خود را تا ماه سپتامبر تمدید و وزارت انرژی این کشور هم اعلام کرد می‌توان کاهش داوطلبانه را تمدید یا تعمیق کرد.

قیمت نفت خام شاخص برنت در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن ۱۴ درصد افزایش یافت که بزرگ‌ترین افزایش ماهانه از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون است.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات روز چهارشنبه (هشتم شهریورماه) در سطوح بالای ۸۶ دلار برای هر بشکه معامله شد.

 
انتهای پیام
منبع: شانا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز