تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

کیفی‌سازی نفت کوره در پالایشگاه‌ها با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از برنامه این شرکت برای شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های کیفی‌سازی نفت کوره در همه پالایشگاه‌های کشور با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۷۱۸

کیفی‌سازی نفت کوره در پالایشگاه‌ها با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها

 

به گزارش معاصر، جلیل سالاری  بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریور) در آئین امضای تفاهم‌نامه شرکت پالایش نفت شیراز با شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا برای  کیفی‌سازی نفت کوره تولیدی گفت: هم‌اکنون در کشور به مرز دانش فنی کیفی‌سازی نفت کوره دست یافته‌ایم و در نظر داریم پس از اجرای این طرح در پالایشگاه‌هایی با ظرفیت پایین، آن را در دیگر پالایشگاه‌های کشور نیز اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در پالایشگاه شیراز به‌طور میانگین روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت کوره تولید می‌شود، افزود: در پالایشگاه نفت بندرعباس با تولید روزانه ۹۵ هزار بشکه و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند هم این طرح اجرایی شده است. در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند این طرح طی فرآیندی پیچیده با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی به‌منظور ارتقای استانداردهای نفت کوره تولیدی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه طبق بند (ر) قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور، فرآیند اصلاحات نفت کوره باید در کل پالایشگاه‌های کشور اجرایی شود، بیان کرد: طرح کیفی‌سازی نفت کوره تولیدی پالایشگاه نفت کرمانشاه هم طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سالاری ابراز امیدواری کرد این تفاهم‌نامه به‌زودی تبدیل به قرارداد شده و فرآیند اجرایی آن امسال در پالایشگاه شیراز آغاز شود.

وی با تأکید بر حمایت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنایع پالایشی گفت: امیدواریم اجرای طرح کیفی‌سازی پالایشگاه نفت تهران و فاز ۳ پالایشگاه آبادان نیز امسال تعیین تکلیف شود.

اجرای طرح‌های کیفی‌سازی نفت کوره در پالایشگاه‌های دهگانه کشور

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش ضمن ابراز امیدواری برای ورود ایران به حوزه صادرات نفت کوره با اجرای طرح‌های کیفی‌سازی نفت کوره در پالایشگاه‌های دهگانه افزود: پایلوت طرح کیفی‌سازی نفت کوره پالایشگاه شیراز که واحدی بسیار متفاوت با دما و فشار پائین و سیستم شناور کاتالیست است، هم‌اکنون با مشارکت شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا اجرایی شده است.

سالاری ابراز امیدواری کرد که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اجرای طرح‌های کیفی‌سازی نفت کوره، علاوه بر کمک به فرآیند گوگردزدایی و ایجاد ارزش افزوده، گام مؤثر دیگری در حوزه اجرای تعهدهای محیط زیستی بردارد.

وی بیان کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمادگی دارد از همه ظرفیت‌هایش برای مذاکره و حمایت از شرکت‌های توانمند داخلی استفاده و چالش‌های حوزه صنایع پالایشی را با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها و پژوهشکده‌ها برطرف کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر این که در کشورهای همجوار نیز ظرفیت خوبی در حوزه کیفی‌سازی وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از همه این ظرفیت‌ها، افزون بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تأمین انرژی، فرآیند قطعه‌سازی و کمی‌سازی را نیز توسعه دهیم و من از زحمات همه همکارانم برای تلاش جمعی در حوزه تولید فرآورده و تجهیزات قدردانی می‌کنم.

به گزارش شانا، تفاهم‌نامه گوگردزدایی از نفت کوره شرکت پالایش نفت شیراز بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریورماه) با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بین حمیدرضا دهقان، مدیرعامل پالایشگاه نفت شیراز و محمد امیدی، مدیرعامل شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا امضا شد.

هدف از اجرای این تفاهم‌نامه کاهش حجم گوگرد نفت کوره تولیدی در پالایشگاه شیراز به منظور کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی تولیدی در این پالایشگاه است.

انتهای پیام
منبع: شانا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز