تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°

۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

مقصر حملات پاریس اسنودن بود!

حملات خونین به پاریس موجب شده تا برخی مقامات سابق و فعلی سیا و همچنین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ادوارد اسنودن افشاگر برنامه جاسوسی آمریکا را از مقصران اصلی این گونه حملات معرفی کنند.
کد خبر: ۷۰۷۳
غربی ها اسنودن را در حملات پاریس مقصر می دانند

اخبار معاصر: به گزارش راشاتودی، آمریکایی ها اسنودن را به خاطر "افشای برنامه های گسترده عملیاتی و اطلاعاتی” در مورد تروریست‎ها و "برملا کردن غیرقانونی” این فعالیت‎ها سرزنش می کنند و وی را متهم می کنند با این افشاگری‎ها دست تروریست‎ها را برای انجام عملیات در دنیای متمدن بازتر کرده است.

آمریکاییها درحالی به اسنودن حمله میکنند که به قول یک خبرنگار در مصاحبه با رییس سیا، کوچکترین خبری هم از احتمال وقوع حملات تروریستی در پاریس نداشتند. جان برنان رییس سیا در پاسخ به نقد این خبرنگار با متهم کردن اسنودن گفت فعالیتهایی که منجر به افشای برنامه جاسوسی آمریکا شد، تلاش ما برای یافتن تروریستها را با چالش مواجه کرد.

جب بوش نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری نیز در سایه حملات پاریس و قطع روند جاسوسیها از مردم قول داده این برنامه را دوباره احیا کند.

غربی ها اسنودن را در حملات پاریس مقصر می دانند

اما جیمز وولسی رییس سابق سیا پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته دست اسنودن به خون مردم بی گناه آلوده است. وولسی گفته با افشاگری های اسنودن دیگر هر تروریست احمقی می داند که ما چگونه او را هدف قرار میدادیم.

حتی بوریس جانسون شهردار لندن نیز ادوارد اسنودن را در افشای اطلاعات مربوط به تروریست ها مقصر دانسته است.

برخی معتقدند فعلا غرب برای توجیه حملات به پاریس به دنبال مقصر است و تلاش میکند ناکامیهای خود در عرصه جنگ داخلی سوریه را به گردن دیگران بیندازد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: شفقنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز