تهران ۲۲.۶۲° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

کرج برای نخستین بار بعنوان شهر دوستدار کتاب، انتخاب شد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: انتخاب کرج بعنوان شهر دوستدار کتاب برای نخستین بار، شایسته مردم فرهیخته البرز است و گامی بلند برای رسیدن کرج به پایتخت کتاب کشور است.
کد خبر: ۷۰۷۳۳

کرج برای نخستین بار بعنوان شهر دوستدار کتاب، انتخاب شد


به گزارش معاصر از استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه کتابخانه های استان که روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، بر ضرورت آشتی مردم و بویژه جوانان با کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: گسترش فضای مجازی، عادات و کیفیت مطالعه را در مردم تغییر و کاهش داده است.
وی ادامه داد: براساس آمارها، سرانه مطالعه برای هر ایرانی به طور متوسط در سال ۲۶ دقیقه است که باید برای افزایش این زمان، فرهنگسازی و برنامه‌ریزی دقیقی را داشته باشیم.
عبداللهی گفت: افرادی که با کتاب و کتابخوانی عجین هستند، جایگاه اجتماعی و فرهنگی بهتری را در جامعه دارند و با ذهنی آگاه از آسیب های اجتماعی و تهاجم های فرهنگی، فاصله بیشتری می گیرند.
وی افزود: بر این اساس با راه اندازی شورای سیاستگذاری کرج بعنوان پایتخت کتاب با شعار "می دانیم، می خوانیم" وارد عمل شدیم.
استاندار البرز گفت: اکنون مردم فرهیخته و فرهنگ دوست کرج بعنوان شهر دوستدار لوحی تقدیری با امضای مشترک دکتر وحیدی وزیر محترم کشور و دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کردند.
وی افزود: همچنین دست اندرکاران این امر که رمضانی فرماندار محترم شهرستان کرج، اردشیر آل عوض مشاور محترم امور فرهنگی استاندار، کیانی شهردار محترم کرج، محمدی رئیس محترم شورای اسلامی شهر، انصاری مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معدنی پور مدیرکل محترم امور کتابخانه های البرز به پاس تلاش های صورت گرفته، از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر دریافت کردند.
اردشیر آل عوض مشاور فرهنگی استاندار البرز نیز در ادامه گفت: بر این باور هستیم که در حوزه کتاب و کتابخوانی یک نقیصه تربیتی بویژه در بخش کودکان و نوجوانان وجود دارد که باید اصلاح شود تا بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم.
وی افزود: کتابخوانی یک مهارت است که باید به کودکان و نوجوانان از سنین پایه آموخت تا این فرهنگ در جامعه بدرستی نهادینه شود.
آل عوض گفت: از آذر ماه سال ۱۴۰۱ که موضوع کرج بعنوان پایتخت کتاب مطرح شد، حمایت های بی دریغ استاندار محترم البرز، انگیزه بخش بود و دستگاه های مختلف را پای کار آورد.
وی افزود: اکنون تا رسیدن به پایتخت کتاب یک گام فاصله داریم که با راه اندازی شورای سیاستگذاری، درصدد نیل به هدف هستیم.
مشاور فرهنگی استاندار البرز گفت: اکنون که کرج بعنوان شهر دوستدار کتاب منتخب شده و دست اندرکاران آن و مردم نجیب استان موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس از سوی وزرای محترم کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند، گامی بلند به سوی پایتختی کتاب برداشتیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز