تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
رئیسی:

کسری بودجه را بدون چاپ پول برطرف کردیم

توانستیم کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی را بدون چاپ پول یا استقراض از بانک مرکزی و با ایجاد منابع درآمدی جدید برطرف کنیم.
کد خبر: ۷۰۹۱۰


به گزارش معاصر، رئیس‌جمهور گفت: دولت مردمی تلاش کرده در عمل امیدآفرینی کند و دشمن این نکته را به خوبی دریافته است و در مقابله با اقدامات و فتنه‌های متنوع و متعدد تلاش کرده این روند را کند و حتی متوقف کند که با حمایت مردم، همت دولت و از همه مهم‌تر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق نشده است.

 سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به استان خراسان جنوبی در دیدار جمعی از علما، ائمه جمعه و جماعت استان، علما و روحانیان را پیشتازان عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و تعلیم و تربیت نفوس مستعده دانست و گفت: علما در این مسیر با سختی‌ها و مشکلات فراوانی مواجه بوده‌اند، اما رمز اینکه همچنان در دل مردم جا دارند این است که در این مسیر از مشکلات نهراسیده و آماده خطرپذیری بوده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که «امروز نیز علما و روحانیون در انجام این ماموریت‌ها و رسالت‌های خود مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و نباید ملامت‌ها آن‌ها را از میدان خارج کند»، افزود: شبکه هیئات و مساجد یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در کشورمان است که روحانیون و علما نقش مهم و موثری در آن برای پیشبرد اصلاح اجتماعی و ایجاد تحول دارند.

وی با بیان این‌که «دشمنان در دوره‌های تاسیس، تثبیت و توسعه جمهوری اسلامی تلاش زیادی برای ممانعت از پیشبرد اهداف این نظام مقدس کردند»، اظهار داشت: دشمنان پس از اینکه مشاهده کردند با وجود همه مانع‌تراشی‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها جمهوری اسلامی الگوی دیگر ملت‌ها شده و تحریم‌ها و فشارها را تبدیل به فرصت کرده و در عرصه‌های مختلف در حال پیشرفت است، به اغتشاش‌آفرینی رو آوردند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «امروز به جرات می‌توانیم جمهوری اسلامی را کشوری فناور و پیشرفته بنامیم»، تصریح کرد: کشور همچنین در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز به سرعت در حال پیشرفت است. در دولت مردمی علاوه بر اینکه توانستیم کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی را بدون چاپ پول یا استقراض از بانک مرکزی و با ایجاد منابع درآمدی جدید برطرف کنیم، توانستیم ۵ هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کرده، تولید کالاهای اساسی را ۲۲ درصد افزایش دهیم و شاخص‌های اقتصادی مثل نرخ رشد را مثبت کنیم.

جنگ امروز جنگ اراده‌هاست و دشمن به دنبال آن است که با ادراک‌سازی در عرصه رسانه‌ای اراده خود را بر ما تحمیل کند، اما ملت ایران همانگونه که تاکنون در برابر توطئه‌های متعدد دشمن پیروز بوده، باز هم پیروز قطعی این میدان خواهد بود.

وی با بیان این‌که «با توکل بر خدا، اعتماد به نفس و تکیه بر داشته‌های کشور در مسیر تقویت ایمان و ایجاد امید حرکت می‌کنیم»، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به فتح قله‌ها نزدیک هستیم و هیچ کس اجازه ندارد خسته و ناامید باشد.

ما به دشمن ثابت کردیم که می‌توانیم بر مشکلات غلبه کرده و کشور را اداره کنیم و باز هم این کار را خواهیم کرد. نکته مهم در این مسیر این است که قبل از هر اقدامی برای اصلاح و ایجاد تحول، باید خودمان به امکان اصلاح و تحول امید و ایمان داشته باشیم تا بتوانیم امید را به جامعه تزریق کرده و ایمان‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی نظیر ناترازی در عرصه‌های تامین برق، گاز، بانک، بودجه، صندوق‌های بازنشستگی و تنش‌های آبی، برخی اقدامات دولت برای رفع این مشکلات را تشریح کرد و گفت:‌ باور داریم که راه‌حل مشکلات در داخل کشور است و برای حل آنها چشم به دست بیگانگان نداریم.

در حالی که برخی توسعه روابط خارجی را در گرو پذیرفتن برخی شروط و تعهدات عنوان می‌کردند در این دولت در عرصه توسعه روابط خارجی موفق عمل کرده و در زمینه مبادلات تجاری رکوردشکنی کرده‌ایم.

رئیسی با بیان این‌که «البته منکر مشکلات نیستیم»، افزود: در حدود ۲ سال گذشته متوسط تورم مواد غذایی در کشورهای اروپایی ۱۹ و در کشورهای منطقه بین ۲۸ تا ۲۹ درصد بوده است، اما با این وصف با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدابیر اتخاذ شده حتما مشکلات حل شده و تورم نیز کاهشی خواهد شد.

وی اظهار داشت: دولت مردمی تلاش کرده در عمل امیدآفرینی کند و دشمن این نکته به خوبی دریافته است و در مقابل با اقدامات و فتنه‌های متنوع و متعدد تلاش کرده این روند را کند و حتی متوقف کند که با حمایت مردم، همت دولت و از همه مهم‌تر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق نشده است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز