تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

ارائه خدمات امدادی به بیش از ۵ هزار نفر در هفته گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به ۵۶۵۹ نفر در هفته گذشته، گفت: در این مدت زمان، ۱۰۰ عملیات فنی و رهاسازی خودرو در جاده‌های کشور، انجام شده است.
کد خبر: ۷۱۰۳۰

ارائه خدمات امدادی به بیش از ۵ هزار نفر در هفته گذشته

 

به گزارش معاصر,بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به انجام عملیات امدادی از 11 شهریور تا 17 شهریور 1402 در سطح کشور، گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف این جمعیت و انجام خدمات بشردوستانه و داوطلبانه، به ارائه خدمات امدادی و درمانی، در مراسم اربعین، می‌پردازند. در کنار آن در عملیات امدادی نیز شرکت می‌کنند، در این راستا و در این مدت زمان، 1609 مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت هفته قبل خود شاهد رشد 11 درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم.

وی ادامه داد: بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به 5659 نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، 1261 مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و 2495 مصدوم در محل حادثه خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: طی این مدت، 1527 نفر آسیب‌‎دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند.

محمودی با اشاره به این که بیشترین تعداد عملیات جاده‌ای در شهر مازندران با انجام 183عملیات انجام شده است، گفت: استان‌های اصفهان و گیلان به ترتیب هر کدام با انجام 91 و 61 عملیات، استان‌هایی هستند که در آنجا، بیشترین عملیات جاده‌ای اتفاق افتاده است.

وی افزود: در این مدت زمان، 133 مصدوم محبوس شده در خودرو، طی 100 عملیات نجات فنی رها شدند.

افزایش 9 درصدی عملیات امدادونجات کوهستان

 محمودی با اشاره به اینکه از 11 شهریور تا 17 شهریور 1402 در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی 24 استان کشور، 63 مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، ادامه داد: طی این مدت زمان، 57 نفر نجات و به مناطق امن انتقال، 12 نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و 6 نفر در محل حادثه درمان شدند. انجام عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی کشور، در این بازه زمانی، نسبت به هفته گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران، فارس و تهران و با انجام به ترتیب 9، 7 و 7 عملیات انجام شده است.

انجام 139 عملیات امدادونجات در محیط‌های آبی

رئیس سازمان امدادونجات با بیان این که طی هفته گذشته در محیط‌های آبی 6 استان کشور، 139 مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، گفت: در این مدت، 189 نفر نجات و به مناطق امن انتقال، 16 نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و 555 نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی افزود: بیشترین عملیات امدادونجات در محیط‌های در استان‌های مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با 111 عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با 23 عملیات، بوده است.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز