تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
استاندار البرز:

مراسم مذهبی، بخشی از فرهنگ دینی و ملی ما محسوب می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: برگزاری مراسم مذهبی، بخشی از فرهنگ دینی و ملی ما محسوب می‌شود بنابراین باید شرایط لازم را برای زنده نگه داشتن این مناسبت ها فراهم کنیم.
کد خبر: ۷۱۱۰۴

مراسم مذهبی، بخشی از فرهنگ دینی و ملی ما محسوب می‌شود


به گزارش معاصر از استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد اربعین استان که روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور پرشور و معنوی مردم در همایش جاماندگان اربعین، افزود: شور و شعور مردم در این اجتماع بزرگ حاکی از باور قلبی مردم این مرز و بوم به مکتب امام حسین (ع) است.
وی ادامه داد: ما باید همچنان بسترهای چنین مراسم ارزشمندی را در استان فراهم کنیم چراکه خواست و اشتیاق مردم را باید ارج نهاد.
عبداللهی گفت: در این راستا ضرورت دارد متولیان با نظم و اهتمام ویژه ای نسبت به برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف ورود کنند.
وی افزود: در امتداد مراسم ماه صفر، هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و... را داریم که باید از هم اکنون نسبت به برنامه ریزی لازم و ایجاد هماهنگی بین برگزار کنندگان و گروه های مردمی، اقدام کنیم.
استاندار البرز گفت: باید نقاط ضعف برگزاری مراسم جاماندگان اربعین احصا و در برنامه های بعدی رفع شود.
وی افزود: لزوم جانمایی موکب ها به صورت دائم برای مراسم بعدی محسوس است چراکه با برنامه ریزی در این رابطه، زمان کمتری صرف می شود.
عبداللهی گفت: پوشش رسانه ای چنین مراسمی می تواند بهترین راه مقابله با تبلیغات دین ستیزانه و معاندانه مستکبران در شرایط کنونی باشد.
وی افزود: انعکاس حقایق ارادت، اعتقاد و باور راسخ مردم، پاسخ درستی به سوالات بی اساسی است که دشمنان در اذهان ایجاد می کنند.
این مسئول اعلام کرد: روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در امامزاده حسن(ع) مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و روز شنبه ۲۵ شهریورماه در همین ساعت و مکان مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.
استاندار البرز گفت: روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه همزمان با روز ۲۸ صفر از ساعت ۱۶ تا اذان مغرب، راهپیمایی عزاداری و برگزاری مراسم مذهبی از فلکه اول رجایی شهر تا مسجد جامع صورت می‌گیرد.
وی افزود: برگزاری مراسم مذهبی، بخشی از فرهنگ دینی و ملی ما محسوب می‌شود بنابراین باید شرایط لازم را برای زنده نگه داشتن این مناسبت ها فراهم کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز