تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶

تعداد تلفات حمله هوایی سودان به ۴۰ کشته رسید

تعداد کشته‌های حملات هوایی امروز ارتش سودان در جنوب خارطوم به ۴۰ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۷۱۱۱۴

تعداد تلفات حمله هوایی سودان به ۴۰ کشته رسید

 

به گزارش معاصر، در پی حملات هوایی امروز (یکشنبه) ارتش سودان در جنوب خارطوم، ۴۰ نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) بر سر قدرت آغاز و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

طی این مدت نبردهای گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن چند هزار سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون نفر دیگر شده است.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیروهای پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

در حالی که آمار کشته‌شدگان نظامی و غیرنظامی سودان در درگیری‌های جاری در این کشور از مرز هفت هزار نفر فراتر رفته است، فرمانده ارتش و سایر مقامات سودانی، به سیاست‌های اتحادیه آفریقا و سازمان «ایگاد» در قبال این کشور حمله کردند.

پیش از این عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور گفت که نیازی به کمک اتحادیه آفریقا برای حل بحران میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع ندارد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز