تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

شکار آهو با موتورسیکلت!

سمنان مسئول پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شاهرود از دستگیری شکارچی آهو‌ در این پناهگاه حیات وحش خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۴۶


به گزارش معاصر؛ علیرضا دزیانیان ۲۰ شهریورماه در جمع خبرنگاران از دستگیری یک شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق خبر داد و اظهار کرد: با تلاش نیرو‌های حفاظت محیط زیست و محیط بانان پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق این شکارچی دستگیر و تجویل مراجع قضایی شد.

 مسئول پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شاهرود از کشف لاشه یک آهوی وحشی از این شکارچی غیرمجاز خبر داد و تصریح کرد: این آهوی شکار شده یک ماده آهو بوده است.

دزیانیان همچنین از کشف و ضبط یک دستگاه موتورسیکلت از این شکارچی خبر داد و افزود: به دنبال دستگیری این شکارچی غیرمجاز، وی با حکم مرجع قضایی راهی زندان شد.

مسئول پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شاهرود یادآوری کرد: جریمه نقدی شکار یک راس آهوی وحشی ماده ۷۵ میلیون تومان است.

متاسفانه شکار آهو با موتورسیکلت یکی از روش‌های مرسوم و ظالمانه شکار حیات وحش و از جمله آهو در کشور و از جمله استان سمنان است.

شکار بی‌رحمانه آهو با موتورسیکلت ! / شکارچی دستگیر شد (+عکس)

در این روش ناجوانمردانه، شکارچیان متخلف پس از تعقیب طولانی‌مدت آهو با موتورسیکلت و دواندن آن‌ها تا حد مرگ، به شکار آن‌ها مباردت می‌ورزند. آهو‌ها معمولا بنا به طبیعت خود در حین تعقیب توسط سرنشینان موتورسیکلت‌های پرقدرت، فرار کرده، اما بعد از چند کیلومتر فرار و تعقیب، ناچار خسته و ناتوان شده و شکارچیان در این مواقع، به شکار و یا زنده گیری آن‌ها دست می‌زند.

کالبدشکافی‌های پیشین در اینگونه شکار‌ها گویای این است که آهو‌ها به دلیل دویدن‌های زیاد و متعدد و تعقیب از سوی موتورسیکلت‌ها دچار پارگی طحال و پرخونی ریه شده و سرانجام در برابر موتورسیکلت‌های شکارچی ناچار به تسلیم و متعاقب آن مرگ می‌شوند.

شهرستان‌های مختلفی از استان پهناور سمنان از جمله سمنان، دامغان، شاهرود، سرخه و... از دیرباز زیستگاه گونه‌های متعددی از آهو بوده و هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز