تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۲۰.۷۹°
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴

حمایت پژوهشگاه نفت از ایده‌های پژوهشی

معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه پژوهشگاه صنعت نفت از تمام ایده‌های پژوهشی مرتبط با این صنعت حمایت می‌کند، گفت: حضور دانشجویان روح تازه‌ای به فضای پژوهشگاه می‌دهد.
کد خبر: ۷۱۱۶۳

حمایت پژوهشگاه نفت از ایده‌های پژوهشی

 

به گزارش معاصر، منصور بزمی امروز (دوشنبه، ۲۰ شهریورماه) در جریان بازدید جمعی از دانشجویان عضو بنیاد ملی نخبگان از بخش‌های مختلف پردیس بالادستی و پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت و جلسه با اعضای بنیاد ملی نخبگان و دانشجویان با بیان اینکه حضور دانشجویان و نخبگان در محیط  پژوهشگاه روحیه تازه‌ای به فضای این مرکز می‌دمد، گفت: پژوهشگاه چرخه‌ای از همه بخش‌های صنعت نفت از بالادستی شامل حوزه‌های اکتشاف، حفاری، مطالعات میدان، ازدیاد برداشت و حوزه‌های پایین‌دستی شامل حوزه‌های مختلف پالایشی و پتروشیمی، ساخت کاتالیست و... را در دل خود جای داده است.

وی با اشاره به استقرار و تعامل نزدیک پردیس‌های بالادستی و پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت با بخش‌های مختلف این صنعت ادامه داد: پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت فعالیت‌های صنعتی و آلایندگی‌های محیطی را کنترل می‌کند و پروژه‌های مختلفی را در حوزه پاکسازی مناطق عملیاتی اجرایی کرده است.

معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به یکی از طرح‌های موفق در ارتباط با دانشگاه‌های کشور و جامعه نخبگان، افزود: سال ۱۴۰۱ طرح میزبانی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را اجرا کردیم که در قالب آن نزدیک به ۹۰ نفر از دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا پایان‌نامه خود را که مرتبط با صنعت نفت بود، در پژوهشگاه گذراندند.

بزمی با تأکید بر اینکه موضوع پژوهش‌های این دانشجویان همسو با نیازهای صنعت نفت بوده است، گفت: پژوهشگاه از همه ایده‌های مرتبط با صنعت نفت حمایت می‌کند و آمادگی دارد ایده‌های مختلف را بررسی و در مسیر اجرایی و تجاری‌ شدن از آنها حمایت کند.

وی به همکاری پژوهشگاه صنعت نفت با پارک فناوری صنعت نفت و صندوق نوآوری و شکوفایی صنعت نفت اشاره کرد و افزود: تأمین فاینانس پروژه‌های نوآور یکی از اهداف صنعت نفت است و پژوهشگاه آمادگی حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های نخبگان و دانشجویان را دارد.

براساس این گزارش، جمعی از دانشجویان برتر دانشگاه‌های سراسر کشور و عضو بنیاد نخبگان از بخش‌های مختلف پردیس‌های بالادستی و پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت، عملکرد آزمایشگاه‌های تخصصی و مراحل مختلف اجرای طرح‌های پایلوت بازدید کردند و به پرسش و پاسخ پرداختند.

انتهای پیام
منبع: شانا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز