تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
عامل حمله به شاهچراغ:

قرار بود تا وقتی کشته می‌شوم حمله را ادامه دهم

متهم ردیف اول پرونده حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در پاسخ به سوال رئیس دادگاه مبنی بر برنامه اعلام شده توسط سرپل و تعیین تکلیف پس از انجام حمله پاسخ داد: قرار بود تا وقتی کشته می‌شوم حمله را ادامه دهم و هیچکس تصور نمی کرد دستگیر شوم.
کد خبر: ۷۱۱۸۵

معاصر- رحمت اله نوروزاف متهم ردیف اول پرونده حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: قرار بود تا وقتی کشته می‌شوم حمله را ادامه دهم و هیچکس تصور نمی کرد دستگیر شوم.

به گزارش تسنیم، دومین جلسه محاکمه متهمان حمله اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد. در این جلسه که با حضور هر سه متهم پرونده ، وکلای مدافع متهمان و تعدادی از شکات برگزار شد نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز ضمن دفاع مجدد از کیفرخواست و اشاره به روابط سازمان‌یافته متهمین ردیف‌های دوم و سوم در پشتیبانی و اسکان متهم اصلی پرونده از دادگاه تقاضای اشد مجازات برای متهمان کرد.

در ادامه این جلسه با دستور قاضی ساداتی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز متهم ردیف اول پرونده با حضور در جایگاه به پاسخ به سوالات هیئت دادگاه درباره تأمین‌کنندگان مالی خود پرداخت.

رحمت اله نوروزاف در پاسخ به سوال رئیس دادگاه درباره اینکه هزینه سفر، اسکان و معاش روزانه را از چه منبعی تأمین می کردید گفت: سرپل گروه که از طریق پیام‌رسان در فضای مجازی با وی در تماس بودم هزینه را در چند نوبت تأمین و برخی از مخارج از جمله هزینه اجاره منزل را مستقیماً پرداخت می‌کرد.

مباشر اصلی حمله اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) همچنین در خصوص نحوه آشنایی خود با حبیب‌اله عرب‌زاده، فردی که برای وی محل اسکان را با مشارکت متهم ردیف سوم مهیا کرده بود گفت: حبیب‌اله را در مسجد دیدم و با هم نماز جماعت خواندیم. از حبیب خواستم برایم به صورت موقت مسکن اجاره کند که او مرا به اسداله نظری معرفی کرد و یک خانه مبله در اختیارم گذاشتند.

رئیس دادگاه در ادامه از متهم خواست تا درباره واریز مبالغ از طریق صرافی مشهد به هیأت دادگاه توضیحاتی ارائه دهد که وی در پاسخ گفت: من تنها شماره کارت افراد را به زید که سرپل بود می دادم و از طریقه پرداخت دیگر اطلاعی نداشتم.

نوروزاف با تشریح پیام‌های دریافتی از سر پل از جمله موقعیت مکانی حرم شاهچراغ (ع) پیش از حمله، اظهار کرد: سرپل اطلاعی از مکان اسکان من در شیراز و همجواری با شاهچراغ (ع) نداشت و از ابتدا سوالی از من در خصوص مکان اسکان و نحوه مستقر شدنم در شیراز از من نپرسید.

سپس مستشار دادگاه با طرح این سوال که برای چنین عملیات پیچیده ای چگونه سرپل مرتبط با شما نسبت به محل استقرار و اسکان شما بی اهمیت است گفت: فقط به او این پیام را دادم که محلی برای اسکان در شیراز پیدا کردم و او نیز سوالی در خصوص مکان و سایر جزئیات محل اسکان از من نپرسید.

متهم ردیف اول پرونده حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در پاسخ به سوال رئیس دادگاه مبنی بر برنامه اعلام شده توسط سرپل و تعیین تکلیف پس از انجام حمله پاسخ داد: قرار بود تا وقتی کشته می‌شوم حمله را ادامه دهم و هیچکس تصور نمی کرد دستگیر شوم.

پس از اتمام اظهارات رحمت اله نوروزاف، حبیب‌الله عرب‌زاده متهم ردیف دوم با حضور در جایگاه ضمن معرفی کامل به تشریح نحوه آشنایی خود با نوروزاف پرداخت و بیان داشت در مسجد با او آشنا شدم و قصد کمک و اسکان او را داشتم چرا که او با نشان دادن تذکره افغانی به من گفت اهل بدخشان افغانستان است و بعد از مدت کوتاهی به تهران خواهد رفت. بعد از آشنایی در مسجد، نوروزاف از من خواست برایش محل اسکان پیدا کنم و به همین منظور او را به امراله نظری معروف به اسد معرفی کردم چون از قبل می دانستم منزل مبله دارد و می تواند به رحمت‌اله اسکان دهد.

این متهمِ دست داشتن در حمله به حرم شاهچراغ (ع)، در ادامه خود را جزو جماعت تبلیغ خواند و افزود: ما در جماعت تبلیغ در دوره های یک ماهه یا 40 روزه دور هم جمع می شدیم و در خصوص شریعت صحبت می کردیم. از عضویت رحمت اله نورزاف در گروه داعش اطلاعی نداشتم و جماعت تبلیغ ما با آنان ارتباطی ندارد.

در ادامه این جسله دادگاه خانم شیرازیان نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست به تناقض گویی متهم ردیف دوم پرونده با اظهارات گذشته خود اشاره کرد و افزود: وی در اعتراف گذشته خود بیان داشته که رحمت اله نوروزاف به وی گفته است که قرار است به ترکیه برود.

وی در خصوص اظهارت حبیب اله عرب زاده در خصوص عدم اطلاع از ملیت نوروزاف نیز بیان داشت : چگونه شما به عنوان افغان متوجه تفاوت لهجه فردی که خود را افغان معرفی کرده است نشده‌اید که این امر شبهه‌برانگیز است.

در پایان دومین جلسه دادگاه متهمان حمله به حرم شاهچراغ (ع) و پس از حضور متهم ردیف سوم در جایگاه ابهاماتی در خصوص مالکیت و طرفین اجاره محل اسکان متهم ردیف اول برای هیأت دادگاه ایجاد شد که ریاست دادگاه ضمن تعیین وقت آتی برای ادامه جلسات دادرسی ، دستور حضور دو مطلع در جلسه بعدی دادگاه را صادر کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : شاهچراغ تروریست
ارسال نظر

آخرین اخبار روز