تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
وزیر امور خارجه عراق:

پیاده‌سازی توافق امنیتی ایران و عراق ۲ روز دیگر تمام می‌شود

فواد حسین تاکید کرد: ما به توافق امنیتی دو کشور متعهد هستیم ,همچنین پیاده سازی این توافق امنیتی دو روز دیگر تمام می‌شود و رسانه‌های ایرانی می‌توانند به منطقه بیایند و اجرای این توافق را ببینند.
کد خبر: ۷۱۲۲۱

پیاده‌سازی توافق امنیتی ایران و عراق ۲ روز دیگر تمام می‌شود

 

به گزارش معاصر، حسین امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه عراق در تهران گفت: امروز در مورد اجرای کامل توافق امنیتی بین دو کشور گفت‌وگوی مهمی داشتیم.

امیرعبداللهیان گفت: تجربه به خوبی نشان داده است که ایران نسبت به تامین امنیت ملی خود جدی است و ما خرسند هستیم که در جریان دیدار امروز، وزیر امور خارجه عراق اطلاعات بسیار خوبی درخصوص خارج کردن گروه‌های تروریستی از مناطق نزدیک به مرزهای ایران و انتقال آنها به عمق خاک عراق و تلاش برای خلع سلاح کردن آنها و اجرای کامل بندهای توافق امنیتی بین دو کشور ارائه دادند.

وی افزود: مراحل بعدی این توافقنامه طی روزهای آینده در چارچوب توافق صورت گرفته بین دو کشور اجرایی می‌شود.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق نیز با بیان این که در مدت اخیر تحولاتی خوبی در منطقه ایجاد شده است، گفت: ما متعهد هستیم که گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک ایران و عراق خلع سلاح شوند.

وزیر امور خارجه عراق ادامه داد: این گروه‌های تروریستی به اردوگاه پناهندگان که زیر نظر سازمان ملل است، منتقل می‌شوند.

فواد حسین ادامه داد: دولت عراق و اقلیم کردستان عراق با هم همکاری دارند تا این توافق امنیتی اجرا شود.

وی با تاکید بر این که روابط ایران و عراق ممتاز است، گفت: اگر احیانا مسائلی بین دوکشور وجود دارد باید از طریق گفت‌وگو و ابزارهایی که در اختیار داریم حل کنیم و نباید از ادبیات تهدید بمباران و حمله نظامی استفاده شود. ما باید از راه مذاکره و گفت‌وگو، مسائلی که احتمالا وجود دارد را حل کنیم.

فواد حسین تاکید کرد: ما به توافق امنیتی دو کشور متعهد هستیم و در این جا هم این موضوع را اعلام کردیم البته در کنار این موضوع ما نیازمند تضمین ایران هستیم که زبان و ادبیات حمله و خشونت وجود نداشته باشد و دو کشور ابزارهای مختلفی برای حل مشکلات داریم.

وی همچنین گفت: پیاده سازی این توافق امنیتی دو روز دیگر تمام می‌شود و رسانه‌های ایرانی می‌توانند به منطقه بیایند و اجرای این توافق را ببینند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز