تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس

حضورمعنوی‌ایران‌درمنطقه‌فریادآمریکارادرآورده‌است

رهبرانقلاب صبح امروز - چهارشنبه۲۹شهریور - باجمعی ازطلایه‌داران، خانواده‌های‌شهدا، هنرمندان،نویسندگان،امدادگران،پیشکسوتان‌وفعالان دفاع مقدس دیدارکردند.
کد خبر: ۷۱۲۵۷

 

به گزارش معاصر،  گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار را در ادامه می‌خوانید:واقعه دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهم از تاریخ کشور ماست. این مقطع و واقعه مهم را باید درست بشناسیم و به اذهان نسل‌های بعدی آن را معرفی کنیم.
اگر نسل‌های پی‌درپی ما جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسد و بدانند ملت ایران چطور توانست به سکوی پیروزی برسد و در آنجا با قدرت و سربلندی بایستد، در این شناخت درس‌های بزرگی وجود دارد و کارهای بزرگی پیش می‌رود.
ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم [دفاع مقدس] و پرنقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.
عظمت حادثه [دفاع مقدس] را از چند زاویه می‌توان دید، یکی از زاویه آن چیزی است که از آن دفاع می‌شد؛ یکی از این زاویه است که این دفاع در برابر چه چیزی انجام می‌گرفت؟ زوایه سوم این است که این دفاع به وسیله چه کسانی انجام شد؟ آنان چه کسانی بودند؟ زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟
در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، از جمهوری اسلامی که محصول آن است و از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌شد. طرف مقابل به این سه حمله کرده بود. هدف اساسی و مهم دشمن تمامیت ارضی نبود که هدف صدام بود، هدف اصلی انقلاب بود. می‌خواستند این انقلاب بی‌نظیر را که مردم ایران رقم زدند سرکوب کنند.
انقلاب ما مردمی، دینی، اصیل و غیروابسته بود و توانست نظام وابسته و حاکم بر کشور را برطرف کند و یک سخن نو در کشور حاکم سازد.
نظامی که در آن دنیا و آخرت و مردم و خدا دخالت دارند و سازنده آن هستند، در تاریخ بی‌سابقه بود و [دشمن] می‌خواست آن را سرکوب کند و تا الان هم هدف‌شان همین است. مسئله دشمن هنوز هم جمهوری اسلامی است.
فرق می‌کند که جنگی برای جابه‌جایی یک بخشی از مرز دو کشور اتفاق بیفتد یا برای نابودی آنچیزی که هویت یک ملت را تشکیل می‌دهد اتفاق بیفتد. مسئله این جنگ [عراق با ایران] فقط مرزی نبود.
همه دنیا وارد جنگ با ایران شدند، این مبالغه نیست؛ همه دنیا هم که می‌گوییم منظور فلان کشور بی‌تأثیر در عالم نیست بلکه همه قدرت‌های مطرح آن روز دنیا در حمله به انقلاب اسلامی سهیم شدند، آمریکا، کشورهای اروپایی و بلوک شرق هرکدام یک‌جور در جنگ علیه انقلاب اسلامی همراه شدند.
مدافعان دفاع مقدس با عامل دین حرکت می‌کردند. بخش کثیری از مساجد، منابر، گویندگان، دانشگاه‌ها، مدارس حامی و پشتیبان دفاع مقدس بودند.
عموم مردم و لایه‌های گوناگون اجتماعی در دفاع مقدس سهیم بودند نه اینکه فقط از پادگان‌ها نیروهایی به جبهه اعزام شوند.
دستاوردهای دفاع مقدس یکی، دو مورد نیست. این یک کتاب ده‌ها جلدی خواهد شد. همه دنیا پشت صدام جنگ شدند تا این مرز را بشکنند و هشت سال تلاش کردند اما یک وجب از خاک این کشور کم نشد.
- ملت ایران در دفاع مقدس عظمت ظرفیت‌های خود را کشف کرد. ملت ایران خود را در دفاع مقدس شناخت‌.
امروز با اطمینان و با نگاه به تجربه جوانان‌مان در دفاع مقدس می‌توانیم بگوییم که جوانان‌مان می‌توانند همه مشکلات کشور را حل کنند.
ایمن‌سازی کشور از دستاوردهای دفاع مقدس است که کشور را از تجاوزهای احتمالی آینده تا حدود زیادی دور کرد. نشان داد که اگر دشمن آغازگر تهاجمی باشد پایان‌بخش آن نیز نیست.
دفاع مقدس مرزهای ما را گسترش داد - منظورم مرزهای جغرافیایی نیست و دنبال آن هم نبودیم، نه آن روز نه امروز - مرزهای دیگر را گسترش داد، از جمله مرز مقاومت. امروز عنصر مقاومت در منطقه جاافتاده است. عنوان مقاومت را دفاع مقدس در جهان مطرح کرد، پیش برد و جاانداخت.
شاید برای ما هم باورش سخت باید اما کارهای ملت ایران در کشورهای دوردست تأثیر گذاشته است. از این امر خبر داریم. هم در منطقه شرق آسیا، هم آفریقا و هم آمریکای لاتین کارهای ملت ایران الگو شد.
 مسئله حضور معنوی ایران در منطقه فریاد آمریکا و برخی کشورها را درآورده است، در حالی که ما در کشورهای منطقه پایگاه نداریم اما حضور معنوی داریم
باید در مقابل دروغ و تحریف‌ دفاع مقدس ایستادگی کرد و به تبیین دفاع مقدس پرداخت. هدف را در کارهای تبیینی - از جمله کارهای هنری - از یاد نبریم.
نیروهای مسلح جزء نوامیس حتمی هر جامعه هستند و حضور و وجودشان جزء عناصر اصلی است و بدون آن جامعه‌ای پایدار نمی‌ماند. باید قدر نیروهای مسلح را بدانیم. عزت و شرف نیروهای مسلح را باید ضروری به حساب آورد و تکریم آنان را باید بر خود واجب بدانیم. نیروهای مسلح امنیت‌ساز هستند و امنیت همه‌چیز یک کشور است.
دشمن بر این نقطه تکیه دارد تا خدشه در ارزش‌های نیروهای مسلح، در شرافت و کرامت نیروهای مسلح ایجاد کند که باید مراقب آن بود.

منطق قدرت در اسلام، منطق استعلا (علو بر دیگران و خود را بر دیگران تحمیل کردن) نیست. هرچه قدرت شما [نیروهای مسلح] بیشتر شود باید تواضع شما هم بیشتر شود.
اقتدار با زبان خوش منافاتی ندارد، با رفتار مهربانانه هیچ منافاتی ندارد. با زبان نرم خیلی وقت‌ها بهتر می‌شود نتایجی به دست آورد. برخی جاها هم لازم است برخورد دیگری شود، آن هم به جای خود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز