تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
نیما صادق زاده مدرس دانشگاه:

تاثیرات نخاله بر محیط زیست

کد خبر: ۷۱۲۷۲

به گزارش معاصر:نیما صادق زاده مدرس دانشگاه، در خصوص اینکه نخاله‌های ساختمانی چیست؟ به خبرنگار معاصر گفت:نخاله‌های ساختمانی مواد و مصالحی هستند که در فرآیند ساخت و تخریب ساختمان‌ها به صورت ناخواسته تولید می‌شوند. این مواد شامل باقی‌مانده‌های بتن، شیشه، فلز، چوب، پلاستیک و دیگر مواد ساختمانی می‌شوند.

او در ادامه در خصوص این سوال که چرا مدیریت نخاله‌های ساختمانی مهم است؟ اضافه کرد:مدیریت نخاله‌های ساختمانی اهمیت زیادی دارد زیرا تولید زیاد این نخاله‌ها می‌تواند منجر به اشغال فضا، آلودگی هوا و آب، تلف کردن منابع طبیعی، و کاهش کیفیت محیط زیست شود. با مدیریت صحیح، می‌توان از مصالح بازیافتی استفاده کرد و تأثیرات مخرب را کاهش داد.

این مدرس دانشگاه در مورد راهکارهای بازیافت نخاله‌های ساختمانی افزود:برخی از راهکارهای بازیافت نخاله‌های ساختمانی شامل استفاده از آنها به عنوان مصالح در ساختمان‌سازی جدید، تبدیل به مواد خوراک برای کوره‌ ها، استفاده در صنابع دیگر مانند فولاد و آلومینیوم، و تولید مصنوعات بازیافتی می‌شود.

صادق زاده  در خصوص این سوال که تأثیرات نخاله‌های ساختمانی بر محیط زیست چیست ؟می‌گوید:نخاله‌های ساختمانی می‌توانند تأثیرات منفی بر محیط زیست داشته باشند، از جمله اتلاف منابع طبیعی، افزایش آلودگی هوا و آب، و اشغال فضاهای در  زمین با سطحوح وسیع. همچنین، تخریب بدون مدیریت مناسب می‌تواند به ایجاد مشکلات زیست محیطی منجر شود.

مدرس دانشگاه در ادامه اضافه کرد:بازیافت نخاله‌های ساختمانی می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل، کاهش نیاز به مصالح جدید، و افزایش کارآفرینی منجر شود. همچنین، این کار به حفظ منابع طبیعی، کاهش آلودگی، و پشتیبانی از اصول توسعه پایدار کمک می‌کند.

 صادق زاده در پایان گفت: تأکید می‌کنم مدیریت نخاله‌های ساختمانی و بازیافت آنها امری بسیار مهم و اساسی در راستای حفظ محیط زیست و ارتقاء اقتصاد است. با استفاده هوشمندانه از این منابع دور ریختنی، ما می‌توانیم به تأثیر مثبتی بر محیط زیست بیانجامد و در کاهش اثرات منفی صنعت ساختمان نقش موثری ایفا کنیم. به همین دلیل، اهمیت توجه به مدیریت مناسب نخاله‌های ساختمانی و استفاده از روش‌های بازیافتی نباید نادیده گرفته شود.با توجه به چالش‌های جدیدی که در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار پیش رو داریم، همه ما می‌توانیم با اشتیاق و همکاری به ایجاد جامعه‌ای پایدارتر و سالمتر کمک کنیم. برای این منظور، مطالعات بیشتر در مورد مدیریت نخاله‌های ساختمانی و ترویج بازیافت آنها بسیار مفید خواهد بود.امیدوارم این مطالب به شما کمک کرده باشد و در ترویج مفاهیم پایداری و حفظ محیط زیست موفقیت‌هایی برای شما  رقم بزند. به عنوان شهروندان مسئول، همگی می‌توانیم به بهبود جهان اطرافمان کمک کنیم. با تشکر از شما برای پرداختن به این موضوع مهم.

هانیه احمدی

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز