تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کارشناس روابط بین‌الملل مطرح کرد

احیای روابط ایران و عربستان گامی مثبت در گسترش همکاری‌ها

کارشناس روابط بین‌الملل گفت: احیای روابط ایران و عربستان گامی مثبت است و باید گام‌های دیگر همسو با تحقق آن برداشته شود تا بتوانیم در همه‌ سطوح همکاری بین دو کشور را گسترش دهیم و روابط را بر پایه‌های محکمی استوار کنیم.
کد خبر: ۷۱۳۲۶

صباح زنگنه با اشاره به اینکه روابط ایران و عربستان به ایجاد امنیت و سرمایه‌گذاری مشترک بیشتر در منطقه خاورمیانه منجر می‌شود، افزود: بحث اقتصاد زمینه‌های خاص خود را دارد و باید مقدمات آن فراهم شود و تا زمانی که اعتماد بین دو کشور در همه سطوح حاصل نشود، نمی‌توان تحول چشمگیری را در اقتصاد رقم زد.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه‌های محکم، پذیرش و ایجاد مشارکت در پروژه‌های دو کشور مانند پروژه توسعه میدان‌های نفت، گاز و طرح‌های پتروشیمی بسیار مهم است که می‌توانیم در این زمینه‌ها همکاری طولانی‌مدتی داشته باشیم.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به میدان‌های نفت و گاز مشترک میان دو کشور گفت: در این زمینه باید بتوانیم به همکاری بر اساس یکپارچه‌سازی توسعه میدان‌ها و بهره‌برداری مشترک دست‌ یابیم که سودی متقابل برای دو کشور داشته باشد.

زنگنه یادآور شد: در همه‌ زمینه‌ها باید بسیار هوشمندانه و واقع‌بینانه کار کنیم و اعتمادسازی میان دو کشور دنبال شود و پس از هفت سال باید هر دو کشور یکدیگر را دوباره ارزیابی کنند تا بتوانند تعریف درستی از همکاری ارائه دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز