تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

مدیریت توزیع سوخت در مراحل حساس با انسجام مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی

آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با حضور مدیرعامل پیشین و جدید این شرکت برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۳۳۹

علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این آیین که صبح امروز (دوشنبه، دهم مهرماه) با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل پیشین این شرکت و جمعی از مدیران و کارکنان این شرکت برگزار شد، گفت: همدلی در حوزه تأمین و توزیع سوخت کشور و برگزاری نشست‌های پرشمار و مستمر شبانه‌روزی در ایام تعطیل و غیرتعطیل با نمایندگان دیگر دستگاه‌ها سبب شد در شرایط ناترازی سوخت با چالشی روبه‌رو نباشیم و در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبود سوخت وجود نداشته باشد.

وی افزود: با شبانه‌روزی فعالیت همکاران من که به جرأت می‌گویم برخی در طول دو سال گذشته، حتی یک روز هم به مرخصی نرفتند، تأمین و توزیع سوخت کشور را مدیریت کردیم و توانستیم شرایط ناترازی را مهار کنیم. 

مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: از اردیبهشت‌ماه شرایط ناترازی جدی‌تر شد و باعث افتخار است که همکاران من با فعالیت همدلانه و دوشادوش یکدیگر این شرایط را مدیریت کردند.

نژادعلی در تشریح اقدام‌های انجام‌شده در طول دوره فعالیت خود بیان کرد: افزایش ناوگان حمل‌ونقل به تعداد یک هزار دستگاه بعد از چند سال وقفه، همسان‌سازی کرایه حمل‌ونقل در حوزه حمل مواد نفتی و کالا در سال گذشته، اقدام‌های شبانه‌روزی در حوزه تدوین برنامه تدارکاتی برای تأمین و توزیع فرآورده و اجرای آن به‌منظور ریل‌گذاری برای آینده سبب شده است امیدوار باشیم که بتوانیم در سال‌های آینده نیز بحث ناترازی را مدیریت کنیم.

وی گفت: حرکت به سمت هوشمندسازی و تشکیل کارگروهی برای پیگیری این موضوع، اجرای تکالیف قانون بودجه، خروج شرکت از زیان‌ده بودن طی دو سال گذشته، تسویه بدهی شرکت‌های تأمین و توزیع به مقدار ۲۵۰ میلیارد تومان، تمرکز حساب‌های دریافتی و پرداختی، تسویه ۳ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی در چند ماه اخیر نیز از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در طول دو سال گذشته بوده است و امیدواریم شرکت ملی پخش، امسال نیز جزو یکی از شرکت‌های سودده باشد.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به دیگر اقدام‌ها در حوزه بازرگانی و احداث مجوزها، حذف امضاهای طلایی، پلکانی کردن نرخ حق‌عمل مجاری عرضه برای نخستین بار در شرکت پخش افزود: تغییر الگوی قراردادها با فروشندگی‌ها، شفاف‌سازی فعالیت‌ شرکت‌های برند، تنظیم شیوه‌نامه در این باره برای تعاملات آینده، شفاف‌سازی مالی با شرکت‌های هواپیمایی نیز در این شرکت اجرایی شد.

نژادعلی تأکید کرد: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) نیز اتفاق‌های مهمی افتاد و پس از حمله سایبری توانستیم به وضعی برسیم که توزیع فرآورده‌ را در کمترین زمان ممکن از حالت اختلال خارج کنیم و بعد از آن مرکز داده جدید خودمان را در کمتر از یک ماه و نیم احداث کردیم.

وی شکل‌گیری سیستم صادرات فرآورده‌های نفتی و نصب و راه‌اندازی سیستم ‌AS با نوین‌ترین بانک‌ اطلاعاتی، شخصی‌سازی بیش از ۴ میلیون و  ۵۰۰ هزار کارت هوشمند سوخت و ذخیره‌ ۸۰۰ هزارتایی کارت هوشمند سوخت و به‌روز شدن فرآیند صدور این کارت‌ها، راه‌اندازی و پیاده‌سازی سامانه‌های جدید صدور مجوزها و تبدیل ناوگان، انقلاب بزرگ در حوزه تولید نرم‌افزار، مهندسی معکوس کارت‌های هوشمند سوخت و ارتقا و بهبود ساختار سازمانی را از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در طول تصدی مدیرعاملی این شرکت نام برد.

مدیریت عملیات تأمین و توزیع سوخت کشور در مراحل حساس با همدلی مدیریت و کارکنان شرکت پخش

مدیرعامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این آیین با اشاره به همکاری تنگاتنگ کارکنان و مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سوخت‌رسانی‌های ویژه و ایام عادی سال و عملکرد مثبت مدیرعامل پیشین این شرکت و سربلند بیرون آمدن کارکنان این شرکت در بحران‌های مختلف گفت: شرایط بسیار سخت بود و آقای نژادعلی موفق شدند شرکت را به سلامت از این بحران‌ها از جمله ناترازی سوخت و کمبود کارت هوشمند سوخت و... عبور دهد که جای قدردانی دارد.

جعفر سالاری‌نسب با اشاره به عملکرد دلسوزانه و سختکوشی علی‌اکبر نژادعلی در مدیریت تأمین و توزیع سوخت کشور به‌عنوان مدیرعامل این شرکت افزود: ناترازی و سوخت‌رسانی‌های ویژه موجب فعالیت حجیم و فشرده‌ای در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که در برخی موارد مجبور بودیم به‌صورت شبانه‌روزی در محل کار حاضر شویم و مدیریت تأمین و توزیع را به‌ویژه در سوخت‌رسانی زمستانی سال گذشته با شرایط سرمای ماندگار انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با استفاده از تجربیات گران‌سنگ آقای نژادعلی بتوانیم برنامه‌های آتی را اجرایی کنیم، تأکید کرد: توجه به منابع انسانی را در اولویت قرار خواهیم داد و تلاش می‌کنیم این موضوع را از طریق تفویض اختیار به همکارانم اجرایی کنیم و علاوه بر آن هماهنگی میان بخش‌ها و تقسیم وظایف و بازنگری نوع انتصاب‌ها را به سرانجام برسانم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز