تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
وزیر نفت خبر داد:

کشف ۴ میدان جدید نفت و گاز در دولت سیزدهم/ افزایش ۲.۶ میلیارد بشکه‌ای نفت و گاز قابل استحصال ایران

وزیر نفت با اشاره به کشف ۴ میدان جدید نفتی و گازی در دولت سیزدهم گفت: با کشف این میدان‌ها، ۲.۶ میلیارد بشکه به نفت و گاز قابل استحصل ایران افزوده شده است.
کد خبر: ۷۱۳۶۷

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۲ مهرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران از کشف چهار میدان جدید نفت و گاز در کشور خبر داد و اعلام کرد: چهار میدان نفتی و گازی با عملیات اکتشاف در سراسر کشور کشف شده که این اکتشاف‌ها، معادل ۲.۶ میلیارد بشکه هیدروکربور مایع قابل استحصال است.

وی ادامه داد: این میدان‌ها شامل میدان گازی «چشمه‌شور» در شمال‌شرق کشور، میدان نفتی «هیرکان» در استان گلستان و میدان‌های نفتی «تنگو» و «گناوه» در استان بوشهر است.

وزیر نفت با بیان اینکه تحقق ضریب جایگزینی با توجه به اکتشاف‌های جدید، ۸۷ درصد در بخش هیدرو کربور مایع بوده، تأکید کرد: این موضوع به آن معناست که اگر ۱۰۰ بشکه نفت خام و میعانات گازی در کشور تولید و به مصرف داخلی و یا صادرات رسیده باشد، ۸۷ بشکه آن با اکتشاف‌های جدید جایگزین شده است.

اوجی تصریح کرد: عملیات لرزه‌نگاری سه‌بعدی در دولت سیزدهم در مقایسه با چهار سال دولت دوازدهم ۳۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: ایران در مقایسه با کشورهای منطقه مانند عربستان‌، عراق، کویت، امارات و قطر جایگاه نخست اکتشاف را به خود اختصاص داده، از سوی دیگر ضریب موفقیت اکتشاف در این دولت ۱۰۰ درصد است و هر چاهی که به‌منظور اکتشاف حفر شده، موفق بوده و به هیدروکربور رسیده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام طی ۲ سال گذشته محقق شده، افزود: این پروژه‌ها بیشترمربوط به رشد تولید و افزایش ارزش‌افزوده در کشور بوده است.

اوجی در پاسخ به پرسشی درباره سرقت دکل حفاری در خوزستان، ادامه داد: این دکل نه به متعلق دولت و نه متعلق به اموال بابک زنجانی است و مربوط به یک شرکت بخش خصوصی است که چند سالی در همان منطقه رها شده بود.

وی تأکید کرد: کارگروهی از شرکت ملی نفت ایران و دستگاه‌های نظارتی برای انتقال اموال بابک زنجانی به نفت تشکیل شده که دستاوردهای خوبی را نیز به دنبال داشته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز