تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

حضور رئیس جهاد کشاورزی فارس در رویداد توان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در نشست هم افزایی فعالین مردمی و مسئولین که با نام "رویداد توان" و به منظور پیشرفت و آبادانی این استان و با شعار "ایران به توان ما" توسط معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری و به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شده بود، شرکت کرد.
کد خبر: ۷۱۴۴۱

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، ارائه سیمای کلی کشاورزی استان فارس و پاسخ به برخی موضوعات مطرح شده از سوی فعالین مردمی از جمله موضوعات تبیین شده از سوی مجتبی دهقان پور رئیس این سازمان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این نشست با تاکید بر اینکه نگاه این سازمان نیز سازندگی و توسعه پایدار بخش کشاورزی این استان است، گفت: فارس با در اختیار داشتن 6 درصد جمعیت کشور 12 درصد از محصولات کشاورزی ایران را تولید می نماید و رتبه دوم تامین امنیت غدایی را دارا می باشد.

دهقان پور با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان فارس حدود ٢٧٩ هزار بهره‌بردار مشغول فعالیت هستند که سهم اشتغال 17.5 درصدی را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: این استان با تولید 12 درصد محصولات زراعی و 14 درصد محصولات باغی، رتبه دوم کشوری را داراست.

وی به تاثیر عوامل و حوادث طبیعی از جمله خشکسالی، سرمازدگی و آفات و بیماری ها بر بخش کشاورزی نیز پرداخت و اظهار کرد: همفکری و مشارکت گروه های مردمی و دانش بنیان برای رفع مشکلات و چالش های پیش روی بخش کشاورزی امری ضروری است.

به گفته او؛ سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به منظور حل مسائل و چالش های پیش روی بخش کشاورزی آماده دریافت نقاط نظرات، پیشنهادات و راهکارهای تمامی صاحب نظران، اساتید، کارشناسان و گروه های مردمی می باشد و به همین منظور بستر سازی لازم را طریق ایجاد اتاق فکر و تشکیل سلسله جلسات منظم اتخاذ کرده است.
در این رویداد که با حضور گروه های مردمی و جهادی و مسئولین استانی در خصوص چالش ها و فرصت‌های بخش‌های مختلف استان برگزار شد، برخی از چالش ها و فرصت‌های بخش کشاورزی توسط گروه های مردمی و جهادی و تشکل‌های دانش بنیان مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز