تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

حملات خمپاره‌ای حزب‌الله علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

وقوع حملات خمپاره‌ای از سوی حزب الله لبنان علیه مناطقی در شمال اراضی اشغالی و حمله مجدد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از جدیدترین تحولات میدانی در فلسطین است.
کد خبر: ۷۱۴۵۷

به گزارش معاصر، به نقل از فلسطین الیوم، عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از دیروز شنبه آغاز شده و بنابر گفته بسیاری از کارشناسان منطقه و اذعان رسانه‌های صهیونیستی این عملیات شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم است؛ رژیم صهیونیستی هم در پاسخ مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و امروز یکشنبه نیز حزب‌الله لبنان مواضع نیروهای رژیم را هدف قرار داد و مسئولیت آن را نیز به عهده گرفت. 

تنش‌ها و درگیری‌های بین دو طرف به بالاترین حد خود رسیده و احتمال ادامه و تشدید درگیری‌ها همچنان وجود دارد.

۱۰:۰۰ تداوم درگیری‌های سنگین میان رزمندگان فلسطینی و عناصر صهیونیست

گردان‌های القسام امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: رزمندگان فلسطینی همچنان در حال نبرد با دشمن صهیونیستی در چند موضع در داخل اراضی اشغالی فلسطین هستند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این درگیری‌ها مشخصاً در اوواکیم، سدیروت، یادمردخای، کفار عزه، بئیری، یتید و کیسوفیم در جریان است.

گردان‌های القسام اعلام کردند: یگان توپخانه ای از نیروهای فلسطینی با شلیک خمپاره‌ها در اوفاکیم، سدیروت، یادمردخای و دیگر مناطق پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر پلیس رژیم صهیونیستی امروز اذعان کرد: نیروهای فلسطینی هنوز در برخی مناطق جنوبی حضور دارند. ما هنوز نمی‌توانیم اعلام کنیم که آنها را شکست داده‌ایم.

این در حالیست که رسانه‌های عبری زبان به نقل از خانواده‌های صهیونیست گزارش دادند: ما به شدت نگران هستیم. هیچ کسی نیست که با او صحبت کنیم. ما کاملاً احساس ناتوانی و عجز می‌کنیم.

۹:۳۰ هلاکت چندین فرمانده صهیونیست در جریان عملیات طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت «حان بورخام» معاون فرمانده یگان ویژه مجلان خبر داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در میان کشته شدگان در جریان عملیات طوفان الاقصی، فرمانده تیپ ناحال، فرمانده یکی از گردان ها، معاون فرمانده یگان ماجلان، فرمانده یک گروهان و فرمانده یک دسته در جبهه داخلی دیده می شوند.

تصویر  منتشر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره کشته شدگان نظامی خود در عملیات طوفان الاقصی

۹:۲۰ هدف قرار گرفتن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در داخل مزارع شبعا

پهپادهای جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در حریم هوایی مزارع شبعا و مناطق العرقوب و حاصبیا واقع در لبنان به پرواز درآمدند. گزارش های رسانه ای از هدف قرار گرفتن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه زبدین واقع در داخل مزارع اشغالی شبعا حکایت دارد.

۹:۱۳ تخلیه سفارت رژیم صهیونیستی در اردن از ترس وقوع حملات

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که رژیم صهیونیستی نیروهای خود را از سفارتخانه این رژیم در پایتخت اردن خارج کرده است. بر اساس گزارش این روزنامه، اقدام رژیم صهیونیستی در این خصوص بعد از عملیات نیروهای مقاومت فلسطین به نام طوفان الاقصی و از ترس گسترش دایره اعتراضات و تظاهرات مقابل سفارت تل آویو در اردن صورت می گیرد. مردم اردن روز گذشته یک تجمع در حمایت از عملیات طوفان الاقصی نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

۹:۱۰ وخامت حال ۲۰۰ صهیونیست زخمی شده در عملیات طوفان الاقصی

المیادین به نقل از رسانه های عبری زبان: حدود ۲۰۰ صهیونیست زخمی شده در بیمارستان های شامیر، شیبا، برزیلای، ایکولوف و شاعری تسیدیک بستری هستند که در شرایط بسیار وخیم قرار داشته و از آنها قطع امید شده است.

۹:۰۰ بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ‏" أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ‎ ‎اللَّهَ‎ ‎عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ"‏

در مسیر آزادسازی مابقی اراضی اشغال شده لبنان و در حمایت از مقاومت پیروزمند فلسطین و ملت مجاهد و صبور فلسطین، نیروهای وابسته به گروه شهید حاج عماد مغنیه در مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز یکشنبه سه موضع متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا واقع در لبنان را هدف قرار دادند. این مواضع عبارتند از منطقه الرادار، زبدین و رویسات العلم. حملات صورت گرفته با استفاده از تعداد زیادی خمپاره و موشک های نقطه زن صورت گرفت و مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

المیادین: حزب الله لبنان اعلام کرد که این حملات با استفاده از تعداد زیادی از خمپاره ها و موشک های نقطه زن صورت گرفت و مستقیما مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

مواضع هدف قرار گرفته شده ارتش رژیم صهیونیستی عبارتند از الرادار، زبدین و رویسات العلم.

۸:۳۰ حملات خمپاره ای و موشکی حزب الله لبنان علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

المیادین: حزب الله لبنان اعلام کرد که این حملات با استفاده از تعداد زیادی از خمپاره ها و موشک های نقطه زن صورت گرفت و مستقیما مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

مواضع هدف قرار گرفته شده ارتش رژیم صهیونیستی عبارتند از الرادار، زبدین و رویسات العلم.

۸:۰۰ هدف قرار گرفتن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در داخل مزارع شبعا

الجزیره: پهپادهای جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در حریم هوایی مزارع شبعا و مناطق العرقوب و حاصبیا واقع در لبنان به پرواز درآمدند.

گزارش های رسانه ای از هدف قرار گرفتن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه زبدین واقع در داخل مزارع اشغالی شبعا حکایت دارد.

۷:۲۰ افزایش آمار صهیونیست‌های زخمی شده در عملیات طوفان الاقصی

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تعداد زخمی‌های عملیات طوفان الاقصی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تاکنون هزار و ۸۶۴ صهیونیست در جریان این عملیات زخمی شده و به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی منتقل شده‌اند.

 
سرگرد «سهار محلوف» فرمانده گردان ارتباطات ۴۸۱ تیپ غزه یکی از کشته‌های عملیات طوفان الاقصی

شب گذشته گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر آن بود که شمار کشته‌های صهیونیست‌ها در جریان جنگ طوفان الاقصی به ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

۷:۰۰ افزایش شمار شهدا و زخمی‌های حملات رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

این وزارتخانه در جدیدترین آمار اعلام شده تاکید کرد که تاکنون در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه ۲۵۶ شهروند فلسطینی از جمله ۲۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش در جریان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون هزار و ۷۸۸ شهروند فلسطینی از جمله ۱۲۱ کودک زخمی شده‌اند.

روز گذشته گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن بود که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۹۸ فلسطینی شهید و ۱۶۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از ظهر روز گذشته چندین بار مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرد.

۶:۳۰ حمله مجدد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه

شبکه المیادین امروز از شروع مجدد حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد.

ایاد البزم، سخنگوی وزارت کشور و امنیت ملی فلسطین روز گذشته اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی صدها حمله هوایی را در مناطق مختلف نوار غزه انجام داده و برخی منازل مسکونی و ساختمان‌های غیرنظامی و خدماتی را هدف قرار داده است

 
انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز