تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
قالیباف نتایج سفر به امارات را تشریح کرد:

از افزایش حجم مبادلات تجاری تا تلاش برای استرداد زندانیان

دکتر قالیباف پس از بازگشت به تهران در تشریح نتایج سفر هیأت پارلمانی ایران به امارات از نقش آفرینی پارلمان‌ها برای بهبود روابط سیاسی و اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری گفت. همچنین رئیس مجلس از تلاش‌های صورت گرفته در این سفر برای استرداد زندانیان و رفع مشکلات مرزنشینان و تردد ملوانان و لنج‌داران خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۷۶

از افزایش حجم مبادلات تجاری تا تلاش برای استرداد زندانیان

به‌گزارش خبرگزاری معاصر، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر امروز (جمعه 14 مهر ماه 1402) ابوظبی را به مقصد تهران ترک کرده بود، دقایقی قبل وارد فرودگاه مهرآباد شد و پس از استقبال رسمی مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در کنفرانس خبری به تشریح دستاوردهای سفر دو روزه خود به پایتخت امارات متحده عربی پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی رئیس مجلس ملی امارات متحده عربی انجام شد، گفت: در این سفر ملاقات‌های مهمی با رئیس دولت امارات متحده عربی، معاون نخست وزیر و رئیس مجلس ملی این کشور درباره مسائل مختلف از جمله در حوزه اقتصادی صورت گرفت؛ همچنین نشستی با مسئولان کنسولی، تجار ایرانی و مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در امارات داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری عنوان کرد: امارات متحده عربی بعد از چین دومین کشوری است که جمهوری اسلامی ایران به لحاظ حجم مبادلات تجاری با این کشور مراوده دارد.

دکتر قالیباف با بیان اینکه این سفر به طور قطع، دستاوردهای مثبتی به همراه داشته است و نقطه عطفی برای روان‌سازی و بسترسازی جهت تجارت بخش خصوصی خواهد بود، گفت: به خصوص در حوزه حمل‌ونقل و سرمایه‌گذاری در این بخش توافق‌هایی صورت گرفت و هماهنگی‌های لازم انجام شد.

رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به گفت‌وگوی خود با محمد بن زاید رئیس دولت امارات، بیان داشت: قرار شد وی بعد از اجلاس کاپ 28 که قرار است در امارات برگزار شود، سفر رسمی به تهران داشته باشد تا مسائل مربوطه پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به گفت‌وگوهای مفصلی که در حوزه مسائل سیاسی صورت گرفت، ابراز داشت: قرار شد برخی مشکلات موجود در این حوزه با هماهنگی‌های صورت گرفته، برطرف شود همچنین موضوعات مربوط به حوزه مرزی و آبی به ویژه درباره تردد ملوانان و لنج‌داران پیگیری شد.

دکتر قالیباف ادامه داد: تعداد زندانیان ایرانی به دلیل مسائل مالی و مرزی در امارات قابل توجه است که در حال گذران دوره محکومیت خود در امارات هستند لذا از آنجایی که در این بخش توافقنامه و موافقتنامه‌ای نداشتیم، قرار شد به سرعت برای استرداد و تبادل زندانیان توافقنامه‌ای امضا شود تا نگرانی بخش عمده‌ای از خانواده‌ها برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عضویت در مجموعه بریکس فرصت‌های خاص و مؤثری را ایجاد می‌کند، خاطرنشان ساخت: در خصوص این فرصت تجارت با رئیس دولت این کشور و بخش خصوصی فعال در امارات صحبت شد و امیدواریم آثار این سفر به زودی در زندگی مردم به ویژه در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی مشهود باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار روز