تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
زارع پور:

پنج هزار روستا از ابتدای دولت سیزدهم به اینترنت متصل شد

تهران- معاصر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پنج هزار روستا از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به اینترنت متصل شده و ۲ هزار روستای دیگر باقی مانده که تا پایان سال انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۱۴۸۲

به گزارش معاصر، عیسی زارع پور روز یکشنبه - ۱۶ مهرماه - برای چهارمین بار در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری برای پاسخگویی به مطالبات و درخواست های مردمی حضور یافت.

وی در مقدمه صحبت های خود درباره پنجره واحد خدمات هوشمند اظهار داشت: پنجره واحد در وزارتخانه ها و سازمان ها متمرکز شده است و ابزارهای لازم برای پاسخگویی وجود دارد و بهانه جویی ها پذیرفتنی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه گزارش تعامل اعضای دولت با مردم در فضای مجازی را خدمت رییس جمهور ارسال می کنم، درباره مشکلات اینترنت روستای روبیات استان خراسان جنوبی شهرستان بیرجند این وعده را داد که طی سه ماه آینده در این روستا دکل اینترنتی نصب شود.

زارع پور در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار روستا از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به اینترنت متصل شده و ۲ هزار روستای دیگر باقی مانده که تا پایان سال انجام می شود.

وی در خصوص مشکلات شرکت های پست و سختی کار این شغل بیان کرد: یکی از قشرهای زحمتکش در کشور همکاران پستچی وزارت ارتباطات هستند که در سرما و گرما مشکلات متعددی را پشت سر می گذراند و با مشکلات جسمانی مواجه می شوند، تعطیلی ندارند و شبانه روزی مشغول کار هستند ولی شرایط این‌ شغل به نسبت قبل بهتر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: حقوق کارمندان این شرکت از محل درآمد پرداخت می شود و با توجه به اینکه تعرفه های پستی طی سال ها تغییر نکرده بود یکی از مشکلات همین مساله بود که طی این دوسال برای برطرف کردن این‌ مشکلات تعرفه های پست تغییر یافت.

زارع پور با تاکید بر اینکه در اعتبارات وزارت ارتباطات ردیفی برای تجهیز شرکت های پستی تعیین شده است، ادامه داد: اگر پست نتواند هزینه های خود را تامین کند نمی تواند خدمات خوبی ارائه دهد.

به گفته وی برای اولین بار در وزارت ارتباطات پاداش پایان سال کارکنان یکسان پرداخت شد و در سال ۱۴۰۱ همان مبلغی که در شرکت زیر ساخت پرداخت شد به شرکت های پستی نیز همان رقم اختصاص یافت‌.

به گزارش معاصر، طرح پاسخگویی مستقیم وزرا، معاونان رئیس جمهور به تماس‌های مردمی، از آذر ماه سال گذشته و با ابلاغ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد.

این طرح در راستای تأکید و تصریح آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور مبنی بر ارتباط مستقیم و بی‌واسطه دولتمردان با مردم بوده که با تلاش مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز