تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

سهم فارس در تولید آفت کش‌ها ۲۰ درصدی می‌شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در ماه‌های آتی سهم فارس در تولید آفت کش‌ها به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۱۴۹۳

جاوید عباسی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حاشیه افتتاح کارگاه آموزشی «آشنایی با روش‌های کنترل کیفی سموم و کاربرد آن ها» در شیراز اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ درصدآفت کش‌ های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا طرح جدید در ماه‌های آتی این سهم به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: در این استان یک کارخانه تولید کننده سم داریم که سالانه حدود ۱۰ درصد نیاز مصرف کشور را تولید می‌کند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه این کارخانه یکی از بازو‌های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیریت حفظ نباتات در تامین نهاده‌های با کیفیت است، اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از دومین کارخانه تولید سموم جدید با استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید دنیا با همکاری شرکت‌های معتبر در استان فارس خواهیم بود.

 او گفت: در کارخانه جدید در دست احداث بیشتر سمومی تولید می‌شود که ایمن هستند و دوره کارنس کوتاه تری دارند که این می‌تواند به تولید محصول سالم و عاری از باقی مانده سموم و حفظ سلامت مصرف کنندگان محصولات کشاورزی کمک شایان توجهی بکند.

عباسی با بیان اینکه در استان فارس سالانه با توجه به سطح زیرکشت بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تن سم در مزارع و باغات استفاده می‌شود، افزود: لازم است این سموم که در واحد‌های تولیدی استفاده می‌شود با کیفیت مناسب به دست مصرف کننده یا کشاورز برسد تا بتوانند به موقع کنترل آفات داشته باشند و آفات، بیماری‌ها و عوامل خسارت زا در مزارع را کنترل کنند.

 او با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی «آشنایی با روش‌های کنترل کیفی سموم و کاربرد آن ها» برای کارشناسان مسئول حفظ نباتات کل کشور در حال برگزاری است، اضافه کرد: بیش از ۴۰ نفر از کارشناسان در این دوره با روش‌های کنترل کیفی سموم دفع آفات نباتی آشنا می‌شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از دانش و فناوری‌های روز به صورت مستمر کیفیت سموم دفع آفات نباتی را بهبود دهیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز