تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
دکتر محمد رئیس‌زاده

ملی شدن گردشگری سلامت

نشست تخصصی کمیته راهبری گردشگری سلامت استان تهران، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران و مسئول گردشگری سلامت وزارت بهداشت برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۵۳۴

رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به ظرفیت‌های درمانی کشور و پذیرش گردشگر سلامت، بر لزوم ساماندهی این موضوع و همچنین تعیین هزینه تمام شده درمان بیماران خارجی تاکید کرد و در عین حال ملی‌شدن گردشگری سلامت را خواستار شد.

به گزارش معاصر، نشست تخصصی کمیته راهبری گردشگری سلامت استان تهران، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران و مسئول گردشگری سلامت وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه دکتر محمد رئیس‌زاده - رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: گردشگری نیاز مهم امروز حوزه سلامت کشور است.

وی بر لزوم تعیین دقیق هزینه تمام شده درمان بیماران خارجی، تاکید کرد و گفت: ضرورت پیگیری‌های پس از درمان بیماران خارجی، مهیا کردن امکان استفاده بیماران خارجی از بیمه، نظارت دقیق بر فرایندهای پذیرش و درمان بیماران خارجی و حذف کامل واسطه‌های غیرمجاز و غیر رسمی در مسیر جذب تا درمان این گروه از بیماران از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد. توجه به این موارد و اهتمام برای انجام آن‌ها، می‌تواند بستر مناسبی برای حوزه گردشگری سلامت کشور فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نظام سلامت، کادر درمان و بیمارستان‌های کشورمان خدمات خوب و با کیفیت در حوزه گردشگری سلامت ارائه می‌دهند، پیشنهاد داد که گردشگری سلامت امری ملی شود و در این راستا ایجاد کارگروه‌های مرتبط را ضروری برشمرد.

بنابر اعلام کانال تلگرامی سازمان نظام پزشکی، همچنین در این جلسه دکتر علیرضا زالی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شکل‌گیری شورای راهبری گردشگری سلامت استان تهران با حضور اجزا و کنشگران مختلف را باعث ایجاد گفتمان بین بخشی عنوان کرد و با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای کشور و استان تهران در حوزه سلامت، گفت: استان تهران دارای هفت دانشگاه بزرگ، ۳۴ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۴۴ درصد نیروی تخصصی درمانی کشور است، بنابراین می‌تواند نقش پیشقراولی در کشور داشته باشد.

وی، وجود بازارهای پنهان، غیر رسمی و غیرقانونی را باعث عدم امکان رشد بازارهای رسمی گردشگری سلامت برشمرد و بر حذف مبادی غیرقانونی و غیررسمی در این حوزه تاکید کرد.

زالی با اشاره به چند بعدی بودن گردشگری سلامت، بخش درمان را فقط یکی از ابعاد آن دانست و یادآور شد: سایر ابعاد باید توسط سایر بخش‌ها مدیریت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به ضرورت تعرفه گذاری خدمات درمانی بیماران خارجی، افزود: بیماران خارجی باید بتوانند از کشور خود از طریق سایت بیمارستان‌ها هزینه خدمات درمانی مورد نیاز خود را به صورت شفاف مشاهده کنند و سپس به انتخاب بپردازند.

همچنین سید هاشم دریاباری - مسئول گردشگری سلامت وزارت بهداشت نیز با اشاره به وجود زیرساخت‌های درمانی و نیروی انسانی و کادر درمانی قوی در کشور، یادآور شد: گردشگری سلامت فرصت خوبی را فراهم می‌کند که ضمن ارائه خدمات درمانی، فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را نیز به سایر کشورها عرضه کنیم.

وی با تاکید بر پذیرش بیماران خارجی از کانال‌های رسمی در بیمارستان‌ها، فاکتورهای متعددی را در حذف افراد غیر مجاز و واسطه‌ها مؤثر دانست.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز