تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
محسن اژه ای:

تایید لایحه شورا‌های حل اختلاف از سوی شورای نگهبان

محسنی اژه‌ای با اشاره به تایید لایحه شوراهای حل اختلاف از سوی شورای نگهبان، به کلیه بخش‌های ذی‌ربط ستادی و قضایی قوه قضاییه دستور داد که با هماهنگی و هم‌افزایی با یکدیگر، تمهیدات لازم را برای اجرای دقیق این مقوله اتخاذ کنند.
کد خبر: ۷۱۵۵۴

به گزارش خبرگزاری معاصر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه؛ محسنی اژه‌ای با اشاره به تایید لایحه شوراهای حل اختلاف از سوی شورای نگهبان، به کلیه بخش‌های ذی‌ربط ستادی و قضایی قوه قضاییه دستور داد که با هماهنگی و هم‌افزایی با یکدیگر، تمهیدات لازم را برای اجرای دقیق این مقوله اتخاذ کنند.

رئیس دستگاه قضا همچنین با تاکید مجدد بر اینکه در صورت عدم وجود ضرورت، نباید برای متهمان قرارهایی در شمول بازداشت یا ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌المعاملگی صادر شود، گفت: همچنین در چهارچوب موازین قانونی و تا آنجا که ممکن است، از صدور قرارهای سنگین برای متهمان پرهیز شود.

گفتنی است در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از متلاشی شدن یک باند کلاهبرداری در قم خبر داد و گفت: ۹ عضو این باند از طریق کپی‌برداری از کارت‌های بانکی مردم، کلاهبرداری کرده بودند. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این جلسه از اقدام سریع فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در زمینه برخورد با فرد و مسئول خاطی در ماجرای آزار و اذیت رساندن به یک فرد متهم به سرقت در کلانتری ۱۳ زاهدان و متعاقب آن ارسال پرونده به سازمان قضایی نیروهای مسلح جهت رسیدگی، قدردانی به عمل آورد.

گفتنی است، حسب گزارش ارسالی از فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان درباره این اتفاق به مرجع قضایی، سرباز متخلف و دیگر افراد خاطی کلانتری ۱۳ زاهدان، بلافاصله پس از حضور در دادسرای نظامی سیستان و بلوچستان و تفهیم اتهام با صدور قرار مقتضی بازداشت شدند و رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز