تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴

هشدار کمبود بی سابقه دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه

رئیس پزشکان بدون مرز به دلیل کاهش تجهیزات پزشکی و دارویی در غزه ابراز نگرانی کرد و هشدار داد.
کد خبر: ۷۱۵۹۹

به گزارش خبرگزاری معاصر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، رئیس پزشکان بدون مرز در فلسطین امروز سه شنبه اعلام کرد که نگران است تیم این گروه در غزه به زودی با کمبود تجهیزات پزشکی به دلیل بسته شدن مرزها مواجه شود.

«لئو کانز» رئیس پزشکان بدون مرز به خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گفت که وی به‌ ویژه درباره تامین تجهیزات جراحی، بانداژ، آنتی‌ بیوتیک و سوخت نگران است.

این گروه در حال حاضر در بیمارستان شفا در شهر غزه و بیمارستان ناصر در خان یونس فعالیت می‌ کنند. گروه مذکور پیش از این، تمام تجهیزات خود را از طریق گذرگاه مرزی کرم شالوم تحت اشغال صهیونیست ها وارد کرده بود.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: محاصره‌هایی که جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد، ممنوع است.

«فولکر ترک» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در این خصوص اعلام کرد که محاصره‌هایی که جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد طبق قوانین بین‌ المللی ممنوع است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در این باره اضافه کرد که عملیات هوایی رژیم اسرائیل منجر به تخریب ساختمان‌های مسکونی، مدارس و ساختمان‌های سازمان ملل در غزه شده و تلفات غیرنظامی را در پی داشته است.

وی تاکید کرد: قوانین بین المللی بشردوستانه واضح است: تعهد به مراقبت مداوم برای در امان ماندن جمعیت غیرنظامی در طول حملات همچنان لازم الاجرا است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز